måndag 4 juni 2012

Trots, bråk, gråt och huvudvärk.....

Alltså det sägs ju små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.... Och JAAA så sant de ordspråket är... Ge mej styrka säger jag bara... Vi har fått en liten minitonåring här hemma som är 7 år gammal... Suck och dubbelsuck säger jag bara... Douglas som varit världens lugnaste har blivit sååå trotsig och uppför sig så som jag själv kommer ihåg att jag uppförde mej när jag var så där 12-13 år.....
Det har varit massor av bråk, skrik och gråt här idag... Vet inte hur jag som mamma ska vara... Jag försöker prata, vara pedagogisk, mamma och kompis... Men inget hjälper...
Sen har vi ju 2 andra små gangstrar som lever rövarn... 2 och 4 år är inte heller så charmiga åldrar...
Och så denna jäkla hemska huvudvärk mitt i allt... Ibland är det kämpigt att vara 3 barnsmamma... (Men imorgon bitti ska jag på massage och då hoppas jag att hon hittar roten till mitt onda huvud... Och på förmiddagen ska jag till optikern...)

I skrivande stund hade jag önskat få slänga mina fötter i soffan och låta huvudet få vila framför TVn... Men den minsta Herr Grunditz vägrar sova. Andra kvällar deckar han så fort han lägger huvudet på kudden, men inte idag bara för att jag önskade så att få lite egentid och ladda batterierna...
Ja ja jag ska sluta klaga... Alla är friska och jag får fasen dåligt samvete nu när jag sitter här och tänker igenom hur dagen har varit...
Har ni några bra tips på hur man blir en bra mamma till trotsiga barn i åldrarna 2,4 och 7 år?;-) Jag suger åt mej av alla era tips, jag lovar!

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig... Både det dåliga samvetet och de trotsiga barnen... Tror att Caspers "värsta" period har gått över... eller det är vad jag intalar mig själv iaf ;-) Vet inte om jag har några tips, har liksom "stängt av" och låtit honom hålla på... Enligt komet "Det dom får uppmärksamhet för kommer dom att fortsätta med" ;-)

    SvaraRadera
  2. Nope!
    Jag har 4, 71/2 och 9. Härliga åldrar ja haha.
    Njut av massagen ❤
    Hoppas det är felinställda linser som gör att knoppen värker.
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Å det låter verkligen inte som en dröm...
    Men vet såklart hur det kan va, och med huvudvärk blir ju allt 10 gånger värre!! Hoppas det är ögonen det beror på, själv gick jag med hemsk huvudvärk i flera veckor innan det upptäcktes att jag hade jättehögt blodtryck! Kan va värt att testa när man går med huvudvärk utan att veta riktigt varför.

    Kram på dej
    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Hmm... Rödvin och choklad? Jag har en treåring och en snart nioåring här hemma. Jag vet precis vad du menar. Storebror som förr var hur mysig som helst. Det är han nu med. Men inte lika ofta. Min kväll var bara bråkig och trist. Jag går och längtar varannan vecka efter dom och är trött på dom den andra veckan. Dåligt samvete? Inte alls... *suck* Men barn är härliga. När dom ligger nybadade och sover. ;)

    Hoppas du får rätt på huvudvärken! Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!