tisdag 26 juni 2012

Snart färdigt!

Köket börjar äntligen ta form och vi är snart färdiga med den delen av huset!
I söndags svängde vi förbi Ikea på hemvägen från Gränna och köpte 4 stycken barstolar till vårt nya Ö! Det var inga som vi hade spanat in, men som vi sprang på och som både jag och Jonas gillade mycket! Hur länge dom är vita det vet jag inte;-) Men klädsen är avtagbar och det är bara att slänga i 60 grader så blir dom rena igen;-)
Nu är det bara fondtapeten kvar där bakom bordet som skall fixas till! En fin pippifågel tapet är beställd och jag hoppas jag får den snart! Sen ska bara en liten vit tv inhandlas (mot min vilja) och sen är vi helt färdiga!
Det färdiga resultatet får ni se sen;-) Japp då så klart före och efterbilderna!!
Vi är iallafall myyycket nöjda med ek skivan som vår Ö är gjord av och detta blev sååå mycket bättre än när vi hade köksbordet där!
När vi är färdiga med köket ska vi dra vidare upp till övervåningen och försöka få till ett mysigt tv rum!;-) Härligt att fixa och greja hemma, eller hur Jonas? *blink*blink*

6 kommentarer:

  1. kommer bli superfint! och tur de går att tvätta ;)
    kramen

    SvaraRadera
  2. Spännande!! Så kul att få se före och efter bilder sen!
    Ser fint ut nu i alla fall! Kram M

    SvaraRadera
  3. Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet och en himla tur att överdragen är ofattbara! De kanske tom är omfärgbara, om fläckarna blir för svåra.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad snyggt! Det är nog det jag saknar mest i vårt hus - en köks-ö. Underbart!

    SvaraRadera
  5. Åh va fint det blir. :) Det är alltid kul att se allt fint ni gör. :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fint!! Hur bra som helst att dom går att tvätt, annars är det ju typ omöjligt att använda dom 😳. /Helena

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!