tisdag 10 april 2012

Vardagens verklighet...

Efter nästan 1½ veckas lov så var det åter dax för vardagens verklighet igen...
Det var 3 mycket trötta pojkar som jag väckte imorse... Den ene tröttare än den andre... Och för att inte prata om mamman i huset, hon var nog tröttast av dem alla;-)

Jag borde ju ha rutinen i mej att packa barnens väskor, veta vad de ska ha med sig till skolan och dagis.... Men icke... Hade på någotvis förträngt igår kväll att det åter är vardag igen. Så imorse var det bara för mej att leta upp alla ombyten och extrakläder...
Det allra svåraste just nu är; Vad ska de ha på sig??? Vinterkläder? Vårkläder? Regnkläder? Höstkläder? Mina barns hängare på skolan och förskolan är fullproppade med kläder... Allt från vinteroverallen till den tunnaste vårjackan... Alltid lika svårt varje vår och veta vad de ska ha på sig...

Nu ska vi nog försöka ta oss till den öppna förskolan och tillbringa vår förmiddag där.. Kanske kan detta vara den allra sista gången vi går dit... Ja för om Fabian kommer in på dagis, så kommer nog inskolningen att starta redan nästa vecka!!

5 kommentarer:

  1. Tycker också det är svårt med kläder nu... Kan det inte bara slå över till sommar på en gång... :)

    SvaraRadera
  2. Gomorron :) jo det är en sån mellantid nu, man behöver allt känns det som...
    Ser att du oxå fått en länk på ett ord i ditt inlägg!! För mig blev det oxå det när jag skrev mitt inlägg, utan att jag gjorde nån länk, konstigt!

    Ha en fin dag
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Här är det påsklov denna vecka vilket innebär inget dagis för sonen :-( men visst, sovmornar och så slipper man det där problemet med kläder, DET är alltid något ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. barnen har lov denna vecka här uppe, eller ja Nellan är ju på dagis eftersom vi jobbar :)

    SvaraRadera
  5. Söta tröttisar!
    Vi håller oss hemma idag men imorgon tror jag vi också ska till öppna:)
    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!