söndag 15 april 2012

Humör...

Oj oj oj säger jag bara... Han den minsta lilla människan i familjen har verkligen ett fasansfullt humör... Denna helgen har hans humör gått till historien..
Stackars alla människor som var och handlade samtidigt som oss nyss... Han bröt ihop ungeför 35 gånger på ca 20 minuter. Hemköp tackar nog för städningen som han gjorde samtidigt på alla golven när han låg där och kröp omkring;-)
Varför han bröt ihop? Ja det undrar jag med, men jag tror att det var för vi råkade lägga varorna lite fel i hans vagn...
Herrejesusmaria, vad ska jag ta mej till med hans humör? Kanske bra ändå att han ska börja på dagis nu, få ta lite hänsyn till andra och inte bara få som man vill som han just nu får;-)

Eller så kan det kanske vara för att hans lite lätt förvirrade pappa satte på honom Alfreds skor på fötterna... Jo han gick där som om han åkte på ett par skidor med 5 nummer förstora skor på fötterna, stackarn;-) *fniss*

11 kommentarer:

  1. Attans... det finns så mycket känslor inombords. Jobbigt för de små (och stora).

    Kan inte låta bli att skratta åt de där skidorna (skorna) haha..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vår största har också ett riktigt humör (ärvt av mig). Han har gått på dagis i drygt ett år nu och nä...det har inte blivit bättre :). Det tar tid att lära sig att tygla sina känslor och de är ju lite söta också under sina utbrott ;)

    SvaraRadera
  3. Hehe! Njae, att alltid få som man vill är kanske ingen lösning. ;-)
    Men jag känner igen det där med humör... Sambon och äldsta sonen är (lika) lugna. Och tur är nog det, för jag och de två yngre har temperament! :-D

    SvaraRadera
  4. Pluttis fabbe, tänk så lugn och stabil han kommer bli ! Är man så söt som fabian hade jag oxå testat gränser ;) hihi
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Men oj...lilla arga människa!! :-D
    Svårt att vara liten och full av känslor!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Min R var likadan när vi handlade, låg han inte på golvet, så låg han i frysdiskarna ;)

    SvaraRadera
  7. Hade han varit min hade jag gått ut ur affären...!!!
    Inte hade min fått göra på det viset, inte en chans...!!

    Lena, i Malmö

    SvaraRadera
  8. Oj vad jag känner igen mig! Vår minsting (som blir 3 på lördag) har samma humör/beteende eller vad man nu säger... Har alltid suckat matt när jag har sätt andras barn så där (har också tre var ett är mitt bonusbarn men jag har varit med sen start) och ingen annan har haft samma beteende... Vad gör man! Man kan inte låte dem vinna, eller?!?!?

    SvaraRadera
  9. Lena i Malmö, har du några barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det har jag och han gjorde så en eller 2 ggr, sen tog jag honom och vi gick ut ur affären och sen fixade han det!! ;)

      Lena

      Radera
  10. Haha
    Judit hade nog oxå fått ligga kvar, iaf om jag skulle handla så mycket som du. Och inte hade jag skämts särskilt mycket heller, nu när man har egna barn vet man ju att de kan bete sig tvärtemot vad man själv vill.... bryt ihop o kom igen är ett bra talesätt tycker jag :)
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!