söndag 15 april 2012

Har stämplat ut för sista gången...




Har precis kommit innanför dörren...Sitter här och försöker smälta att det verkligen var den allra sista gången som jag stämplade ut från detta jobbet...
Det svider och det känns ganska så bittert, fast jag måste ändå försöka vända på det och hoppas att 1000 andra dörrar har öppnats åt mej och mina jobb drömmar!;)
Idag slog jag och maskinen rekord! Jag har aldrig på dessa 11 månaderna som jag jobbat där gjort så många bitar... Visst är det lite lustigt, nästan komiskt... Hmm undra varför?;)
Jag lämnade iallafall jobbet med en stolthet att jag varit så grym just på min sista natt och klappar mej själv på axeln!!!
På fredag ska jag skriva in mej på arbetsförmedlingen... Ja om nu inget annat jobb dyker upp;)!
Kanske borde jag skynda på mina drömmar lite och göra dom till sanning!? Kanske redan till veckan!?;)
Nu ska jag krypa ner bredvid Jonas och Alfred och sova några timmar! Aldrig har jag längtat så mycket till min säng som jag gjort inatt...


12 kommentarer:

  1. Är torsdag din sista anställningsdag?
    Man måste skriva in sig på ams första dagen som man är arbetslös för att skydda sin sgi men det vet du säkert redan. Ville bara vara snäll och påminna då jag vet fler som tyvärr missar sånt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom på en sak till skrev ju bara om att skydda sgi innan. Man måste gå till AMS första arbetslösa dagen för att få rätt att stämpla. Om jag inte minns helt fel så är det samma regler med a-kassan som med sgi:n att man inte får ha nått glapp på dagar mellan sina sysselsättningar.

      Radera
  2. Det löser sig ska du se, lycka till.

    SvaraRadera
  3. JA förverkliga dina drömmar redan imorrn!!! Man vet aldrig vad som händer!
    KRAM PÅ DIG!

    SvaraRadera
  4. Tänk att de har mist sin bästa medarbetare...
    Hoppas det löser sig snart för dig,
    Kram o sov gott!

    SvaraRadera
  5. Allt har en mening söta du, det kommer snart nåt som är bättre, promise!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  6. NU öppnas alla dörrar :-) KRAM!

    SvaraRadera
  7. Jag säger precis som anonym här uppe... Är det inte måndag som gäller för dig??

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt! Men det är ju så att någon mening är det att du slutar, något bra kommer alltid efter en nedgång :)

    Själv VILL jag sluta med mitt helgjobb...men det är en helt annan historia.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  9. Hejja hejja, nu kommer det nya utmaningar! Spännande :)

    SvaraRadera
  10. Ett kapitel avslutas och ett annat börjar!
    Följ ditt hjärta.
    Är det nu så att du drömmer om något alldeles särskilt, så varför inte sträva efter det? :-)
    NU har du möjlighet att göra precis vad DU vill!

    Ha en skön söndag!
    Många kramar
    K

    SvaraRadera
  11. Förstår att det är svårt att se det som 100 % positivt, men tycker att du lyckas bra. Som du säger; nu är det din chans att känna efter vad du verkligen vill göra! :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!