fredag 4 september 2009

Vecka 14!

Oj va tiden går fort. Kan inte fatta att jag redan är i V14. Tiden går verkligen superfort.
Jag har fortfarande inte fattat att jag är gravid. Det har liksom inte sjunkit in i mitt huvud. Det känns så långt bort en vad det har gjort dom andra 2 graviditeterna Jag mår fortfarande superbra och hade jag inte tagit ett test i somras så hade jag nog fortfarande inte vetat att jag är gravid.
Magen och brösten har börjat att växa lite denna vecka. Speciellt brösten. Dom har det liksom bara sagt pang. Så om det ska fortsätta i denna tackt så kan Dolly Parton slänga sig i vägen för där kommer hon at ligga i lä.;-)
När man väntar nummer 3 som jag gör så tror många att man inte allas är orolig för nått. Men det är tvärt om. Jag är så nojjig så jag dör. När jag var gravid med Douglas så fattade jag nog inte så mycket, att jag skulle vara orolig. Ja var gravid och thats it! Med Alfred så började jag nojja mig lite. Tänk om det är nått fel... Men som sagt denna gången. Vem har sagt att jag ska få ett 3:e friskt barn och att förlossningen/snittet i mitt fall ska gå bra?
Det går verkligen runt i huvudet på mej. Jag hoppas att denna nervositet lägger sig när jag har varit på det stora ultraljudet i V19!!

Lite kort fakta om bebisen i magen:
Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.

3 kommentarer:

  1. Vad spännande, jag vill oxå vara gravid! Blir dock svårt att övertala gubben här hemma..

    Skulle vara jättekul och träffas.. Just nu har jag svårt att få tiden att räcka till.. Men någon gång är jag ju ledig.. Säg en tid så se vi om vi kan boka.. =)

    SvaraRadera
  2. åh gud, oroar man sig mer med nästa barn kommer jag nojja ihjäl mig!"

    SvaraRadera
  3. åh, mysigt att magen växer och att du mår bra.
    ska bli kul att träffa dina bröst... eller jag menar dig imorgon på cykelfesten =)
    puss puss

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!