torsdag 3 september 2009

Jag gjorde det!!!!

Efter 3 timmars slit. Så är gardinerna uppe. Jag är faktiskt ganska nöjd. Viss är dom lite sneda i sömmen, men det är ju faktiskt första gången jag syr gardiner oxå det får man ju tänka på;-)
Jag fick sprätta den sista kanalen 3 ggr. Den blev inte alls rak och så blev tyget skrynkligt. Men 3:e gången gillt så blev det bra! Jag fick genast mersmak och började klippa för kuddfodral. Så det får bli min kvälls syssla om jag hinner och orkar med det....
Idag har jag köpt lite nya växter och detaljer så att det ska matcha både gardiner och blommor. Så det har jag pysslat med under eftermiddagen. Jag får så mycket inspiration när vädret är så grått och tråkigt ute. Då vill jag bara fixa och trixa hemma. Man får ju passa på när man har den känslan i kroppen. För den kan lika väl vara bortblåst imorgon....
Ikväll ska jag ge mig på att göra fiskgryta. Något som jag heller aldrig gjort. Men såg ett gott recept så jag måste bara pröva det!
Jag känner mej väldigt huslig och är en duktig hemmafru;-)

2 kommentarer:

  1. Vadfina de blev o visst är det kul bara man sätter sig ner....fast tålamodet måste i alla fall jag öva på när det gäller att sy för oftast så knölar jag ihop alla, blir arg o sen får mamma reda ut det hela ;D kram

    SvaraRadera
  2. Åh - va DUKTIG du e o va FINT det blir!!!! Tyckte oxå det var ett underbart tyg!!! Kram på dej!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!