lördag 12 september 2009

Ska allt.....

gå sönder????
I torsdags morse vaknade jag av att Alfred stod med 2 delar glasögon i sina händer. Han hade brutit av ena sida på bågen. Vilken tur att jag har linser!!!
Igår när jag slängde på en diskmaskin så började den att låta och mullra efter ett tag. Jag öppnade upp den för att se vad felet var. Den var vattenfyll och fortsatte att mullra. Så nu är den ut monterad och ska på lagning på måndag (om det går).... Håller alla tummarna som finns att det går att laga och att det inte blir en allt för dyr historia. För jag klarar mej inte utan en diskmaskin och känner att det är en sådan sur utgift att köpa en helt ny:-(
Och så hände en till grej i dag på morgonen.... Vi har inte längre någon trådlös telefon. Den la nämligen Alfred i ett stort glas vatten. Så den lär vi nog aldrig mera få igång....
Nu hoppas jag verkligen inte att något mera går sönder. För det har verkligen inte vår plånbok råd med......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!