onsdag 21 januari 2015

Löp och köp!!

Igår fick jag ett SMS från Lindex där texten löd: Idag startar halva reapriset för dej som är clubbmedlem!
Okej tänkte jag, men något Lindex kommer ju inte jag besöka idag...
Men så var jag i en annan grannby och sprang rakt på ett Lindex på lunchen! In fort som fasen och sprang på detta! Ett par täckbrallor och en vinterjacka till Alfred och ett par skitläckra ärtgröna chinos till Fabian för endast 237 riksdaler! På 5 minuter hade jag fixat detta och tjänat massor av pengar! Jo för nog får man säga att man tjänat pengar när man som jag betalade endast 237 pickadoller för allt detta!
En stycke VÄÄLDIGT nöjd Alfred i sin nya vinteroutfit! .Åh mamma, får jag ha på mej detta imorgon? Sååå klart!! Det är ett bra betyg från barnen när dom vill ha på sig kläderna direkt som man köpt!;-)
 Jag fyndade ju en suuupersnygg overall förra våren på KappAhl till både Alfred och Fabian. Men Alfred hann bara ha sin på sig ett par gånger och så gick dragkedjan sönder... Crasch boom bang liksom...
Så nu har den typ bara hängt i hallen till ingen nytta och under den här vintern har han haft lite omaka vinterkläder på sig, som kanske inte gillats så där jättemycket. Men som varit helt och rent och funkat mot snö, regn, kyla och is! Så som sagtm det har inte gått någon nöd på honom inte...
Men det är störigt ändå.. Ja att det hänger en nästan ny superfin overall i hallen, men där dragkedjan är trasig...
Så klart går det säkert att lagas! Men alltså jag och symaskinen... Nä, vi är ju inte direkt kompisar när det kommer till att sy en liten raksöm på ett par enkla gardiner ens. Så nej jag besparar min kära symaskin detta jobb faktiskt! Och för den delen så funkar ju inte min symaskin mer... Nä inte efter förra gången jag skulle försöka sy ett par gardiner och pillade på undertråden och jag helt plötsligt fick 3 stycken delar i min hand;-)
Men jag ska kolla om någon annan flitig liten människa kanske kan hjälpa mej att sätta in en ny för en penning!

Dagens tips till er som är medlem i Lindex: LÖP OCH KÖP! Lovar att ni kommer att hitta massor av fynd!
Det fanns massa snygga härliga tröjor för en ynka 100 lapp. Massor av BH-ar som jag är i extremt behov av. Men nej, det hanns liksom inte med.. Kanske hinner jag en annan dag!;-)

6 kommentarer:

  1. Jag tjänade 598kr på Lindex igår. Men jag shoppade bara till mig själv.;)

    SvaraRadera
  2. Det är 2 års garanti på dragkedjor fick jag veta av en slump när dragkedjan på den nyinköpta vinterjackan gick sönder. Bra att veta... Kram// Anna L

    SvaraRadera
  3. Hoppas någon kan hjälpa dig för det är ju himla synd på en så fin overall!

    SvaraRadera
  4. Hoppa in hos skomakarn v-Ryd, han tog en hundring för att sätta i en ny dragkedja i Tyras nya jacka förra året .

    SvaraRadera
  5. Visst känns det bra när man hittar på rea, och kul när man gör bra fynd! /M

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt!! Och alltid kul med färg! Jag shoppade två overaller och en jacka + byxor på Pop i förra veckan... billigt fast lite dyrare än vad du kom undan med blev det ju :)
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!