torsdag 8 januari 2015

7 minuter!

I helgen fick jag tipset av en kompis att ladda hem appen 7 minuters träning! Älskar när man kan ta med sig träningen dit man är och har endast sin egen kroppsvikt som träningsredskap! Så självklart laddade jag hem den!;)
Ynka 7 minuter som tränar upp hela kroppen, suveränt ju!
Man kan så klart köra på både 14, 21 och 28 minuter! Men 7 minuter räcker just nu för min otränade kropp!
7 ynka minuter har alla över! Man kommer liksom inte undan där. Kommer man inte iväg till gymmet eller annan träning?! Ja men ladda då hem den här appen och kör hemma på hallgolvet! Ett perfekt komplement till annan träning!
Just nu är jag som sagt ur form helt! Men denna appen kommer att få mej i god form igen! Kommer att köra denna varje dag! Och nästa vecka är det morgonpromenader på agendan igen!
Den här veckan gick vi inte... Kände att vi inte skulle chocka våra kroppar allt för mycket på morgonen... Nog svårt att ta sig upp klockan 6 dom här 3 dagarna... Har varit död som en gris när klockan ringt...
Så min plan är att vi ska ta oss upp 7 minuter tidigare så att vi hinner köra den här träningen efter morgonpromenaderna  och kör jag sedan den en gång till på kvällen, ja då är det ju bara en bra bonus!;)
Som sagt, 7 ynka minuter av ditt liv och du tränar allt från plankan till jägarvila!!
Idag vette tusan om jag kommer att köra dagens träning dock... Min arma kropp som tappat såååå mycket muskler sedan jag slutade på mitt förra jobb och for runt som ett torrt skinn, till nu när jag sitter stilla väldigt mycket... Idag har den fått träna till Max!
Vi har nämligen lastat av en hel container med filmdukar! Varje paket var över 2 meter långt och vägde ca 30 kilo... Vi lyfte av mer än 600 stycken på 4 timmar, jag och min kollega...
Just nu känns det som om jag blivit överkörd av tåget, men ändå! Jag älskar känslan när man känner sig helslut och varje muskel i hela kroppen ömmar! Om jag kommer att ta mej ur sängen imorgon? Ja det återstår ju att se!?!;) 
Nu har jag tagit helg! Gud va härligt med helg igen! Perfekt med kortvecka som mjukstart!!!;)
Och JA jag bjussar på att ni får se hela min klyfta på bilden ovan! Men jag är en kvinna med (just nu) väldigt mycket bröst och ibland går dom liksom inte att bara gömma undan så himla bra, speciellt inte i den här ställningen! *harkel* Ställningen heter plankan, plankan som jag för övrigt har en hatkärlek till! 

2 kommentarer:

  1. Nä, varför chocka kroppen med PW när du kan chocka den genom att lyfta 18.000 kg (!!??!!)
    Hahahaha! Du är ju för söt! Imponerande! (Hoppas du kom upp ur sängen?) ;-)

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, precis! Du har så rätt! Är man envis så klarar man allt och jag kan lova dej att just idag är jag stark, eller jag menar mörbultad och stel! Men en pw i snön gjorde at jag blev lite mjukare i alla fall!
      Kraaam K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!