söndag 13 april 2014

Nerbäddad...

Hemma i Svedala igen... Fy bubblan alltså, jo de får man säga... Borta bra men hemma bäst, nä jag håller inte alls med om det... Längtade tillbaka så fort vi klev av planet och regnet nådde våra ansikten och den starka kyliga vinden tog tag i våra kroppar så att vi höll på att frysa ihjäl...
Jag ligger nerbäddad i sängen med en stor varm vetesäck på min mage.. Jag har mensvärk från helvete och har legat här och kvidit som en liten ynklig flicka... I onsdags när jag fick den var det samma sak, låg hela morgonen helt utslagen av den pinande torra mensvärken som höll på att ta död på mej...
Jag har inte haft mensvärk på flera år, nä säkert inte på 6 år... Men nu börjar skiten komma tillbaka igen, ja för förr låg jag alltid flera dagar dom gångerna jag hade det...
Jag tror jag vet varför värken börjar komma tillbaka, speciellt nu. Jag har tränat för dåligt och ätit alldeles för mycket socker... Jo det är sant! Jag märker direkt. Sockret gör att jag får en hemsk mensvärk, jag har ingen aning om hur de kan påverkas så mycket, men de gör de på mej..
Den rätta medicinen hade oxå varit att jag dragit på mej kläderna och gått ut på en rask PW. Men nä jag pallar inte det, ligger som en fällkniv och kvider...
Ja jag tycker faktiskt synd om mej själv, de får man;)

1 kommentar:

  1. Det där stämmer så himla bra in på mig också. Så fort jag inte tränar ordentligt och slarvar med kosten så kommer mensvärk och PMS som ett brev på posten. -Är du inte klok! brukar maken säga när jag har så där ont i magen och snörar på mig löparskorna för en runda, - Ska du inte lägga dig och vila istället? Men en löparrunda gör alltid susen även om det är för jävla plågsamt i början :) man gör som man själv tycker känns bäst ju :)

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!