onsdag 29 juni 2011

Packar bad och picknick väskan!

Termometern visar nästan 24 grader redan i skuggan och det verkar och bli en lika varm dag idag som igår (om inte varmare...) Känner att jag inte lägger en dag till här hemma i grytan. Jo för det är så det känns på våran gård, som en kokt gryta med ett stort lock på...
Nepp istället packar vi picknick korgen och drar ut till sjön och lägger oss. Förhoppningsvis fläktar det lite mer där och så kan vi ju bada!! *lovley*
Barnen vet ännu inte om att vi ska åka ut till sjön så det får bli dagens överraskning! Douglas är på simskola och han kommer att bli sååå glad när jag berättar vart vi ska idag!;-)
Bäst att njuta dessa dagar av både sol och bad, för redan på fredag skulle det visst dra in ett regnoväder och temperaturerna skulle sjunka:-( Och de ogillar vi, fast jag jobbar ju så egentligen är jag ganska så glad att det blir lite svalare. Annars kommer jag nog att flyta bort i värmen tillsammans med alla ugnar och robotar;-)

5 kommentarer:

  1. Det låter skönt! Ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
  2. Vad avundsjuk jag blir! Jag måste plugga, har prov imorgon. Men det är det sista på denna tunga kursen, sen känns det som det blir lite sommarlov för mig med, även om skolan håller igång hela sommaren...
    Njut för mig oxå ;)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Underbart!! Ha det så skönt!

    SvaraRadera
  4. Vad är det gröna för något?? Nu har jag suttit och vridit huvudet fram och tillbaka en stund utan att fatta. Det ser ut som en inplastad ficklampa, men av någon anledning ser jag liksom inte funktionen....;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!