söndag 12 juni 2011

Barnarbete....

Idag står det trädgårdsfix på agendan... Barnen och Jonas jobbar och jag tittar på, precis som det ska vara;-) Måste ju utnyttja barnen när det finns villig och billig arbetskraft liksom;-) Dessutom är kompisarna Tilde och Axel här och leker och de jobbar bra i vårt team!
Själv är jag som en 100 åring i kroppen och har ont lite var stans... Höften mest, det känns som om den har gått av helt. Går som en anka eller en högravid. Men jag får väl så snälllt krypa ner på knäna och börja riva i alla överväxta planteringar, varken min kropp är villig på det eller inte;-)

Någon som iallafall är lycklig för att det åter har blivit varmt och skönt ute är Fabian;-) Han är helt galen och SMUTSIG;-) Kolla in hans lår. Det syns vart blöjan har suttit, så smutsig är han!

Förresten så tvingar vi inte barnen till arbete. Nej då de har allt lärt sig att förhandla. Inget görs gratis utan allt ska de ha betalt för;-) *fniss* En guldtia var, sen är alla nöjda och glada!;-)

4 kommentarer:

  1. Kul när alla hjälper till :o) Vad har hänt med din höft? Kram

    SvaraRadera
  2. Klart man får utnyttja barn. I alla fall när det är ens egna. ;-)

    Ha ha! Snygg F var. Jag trodde nästan han var solbränd först... :-D

    SvaraRadera
  3. Vad är det med din höft förresten? Problem från löpningen?

    SvaraRadera
  4. Ser ut som han trivs i sandlådan gullungen,hi hi
    Kram JohannaH

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!