tisdag 21 juni 2011

Det här med kläder...

Fick lite ångest när jag insåg att jag faktiskt hade en klänning hängandes i min garderob och bara använd en endaste gång... Jag får helt enkelt skylla på att mina garderober är sååå stökiga så jag hittar typ inget i dom. Så nu har jag börjat att rensa upp iallafall en garderob...
 Här hänger det bara klänningar och tunikor, hade visst en del...;-) Men nu hänger de snyggt och prydligt, till och med i färgordning. Man ser ju att svart dominerar rätt rejält i min garderob...
Men så har jag 3 till garderober som jag oxå måste ta tag i, en av dem ser ut så här...*pustar både högt och länge* Jag är verkligen en slarvmaja när det kommer till hur jag behandlar mina kläder... Får nog dels hålla med Jonas som säger att jag alltid misshandlar mina stackars kläder... Men grejen är den att det alltid ser ut så här just i mina garderober men inte i barnens, trots att det är jag som har hand om dem oxå. Hur kan det vara så måntro??
Det känns som om jag för tillfället har väääldigt mycket kläder...;-) Men alltså jag är ju världsbäst i att shoppa så varför sluta med det liksom;-) Andra är bra på att träna, äta bra och ta hand om sig själv. Jag är bra på att shoppa kläder;-) *fniss*
Jag tror att jag ska göra en utmaning mot mej själv senare i höst. Jag ska försöka att inte handla ett endaste klädesplagg till mej själv på en månad. Samtidigt så ska jag försöka att använda de kläder som jag redan har i garderoben och jag får inte använda samma plagg 2 gånger... Det vore ju något att bita i?!;-) Är ni med på min utmaning? Då kör vi det till hösten då!;-)

6 kommentarer:

  1. jag shoppar inte massor men har ändå en hel del kläder som jag bara använt en gång. eller aldrig... lite sorgligt. måste bli bättre på att inventera garderoben när jag klär på mig :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha vilken underbar garderob du har =D, förlåt att jag skrattar men jag får nog hålla med din bivande man ;-) misshandel!!
    Det ända stället jag får ha för mig själv och iordning är min garderob så den är alltid prydlig, annars ser det ut som kriget här hemma oftast:(
    Men jag håller andan åt din garderob så den inte sprängs och lycka till med rensningen/städningen ;-)
    kram Emma

    SvaraRadera
  3. Haha, inte handla kläder på en MÅNAD? Det är ingen match för mig... Säg ett år och jag kan börja fundera på hur jag ska fixa det...men inte för att jag inte klarar det, utan för att kläderna faktiskt faller sönder...

    SvaraRadera
  4. Alltså..jag skulle nog inte överleva om min garderob såg ut sådär..

    SvaraRadera
  5. Ha ha du är väl för underbar!
    Jag önskar att min såg ut sådär..
    Hade oxå velat ha såååå mkt kläder =) Hihi..

    Kramar!!

    SvaraRadera
  6. Hi hi känner igen det där garderobsproblemet =) =)shit vilken snygg klänning i förra inlägget!
    Glad Midsommar från dalarna!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!