söndag 19 september 2010

Adjö sköna sommar....

Och välkomna hösten och vintern!
Idag har vi tagit in alla sommar grejer, tömt sandlåda (om man nu kan kalla det en sandlåda utan sand så...?) på leksaker. Studsmattan och gungorna har fått flytta in på vinterförvaring i boa och jag har grävt upp en buske som nu ligger på gröntippen. Vi hann dock inte med så mycket mellan alla skurar som drar in hela tiden. Det bokstavligt talat vräker ner regn just nu:-( Så trädgårdfixet får nog vänta tills i vår, om inte det blir en fin höst vi säga...?
Pelagonerna har burits in och ska vinterförvaras i vårt förråd där de trivs väldigt bra! Ska köpa lite nya höst blommor och sätta ut så att det lyser upp i höst mörkret!
Jag har så mycket planer i mitt huvud hur jag vill att trädgården ska se ut. Jag hoppas att jag kan få utlopp för dem till våren! Jag vill ha en fin och väldigt lättskött trädgård. Det finns ju ingen tid just nu för att ligga i alla land och rensa ogräs... Får nog bli sjösten i de land som vi kommer att ha kvar! Lätt att sköta och snyggt att titta på;-)!!

1 kommentar:

  1. Usch ja... Nu är det verkligen höst! Den kom alldeles för tidigt för min smak, så det blir en lååång höst i år :(

    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!