måndag 15 februari 2010

Vacker...!!

Jag har så svårt att ta åt mej när någon säger till mej att jag är vacker, fin eller har utstrålning. Borde det inte vara en sak som man skulle tack så jätte mycket för och bara suga åt sig och sedan bara växa hur mycket som helst inombords....?
Det kanske är typiskt oss svenskar att inte ta åt oss på det sättet, att nästan skämmas för att någon säger såna vackra ord till en...

Varför ska det vara på det viset? Till och med när min egen sambo säger att jag är vacker eller snygg så kan jag inte ta mej till det utan säger lite genant: Säkert, du bara ljuger...

Kanske är det dax för mej att börja ta emot komplimanger, speciellt nu när man är över 30 och snart är en sliten 3 barnsmamma. Det kanske inte kommer komma några sådan fina komplimanger mera nu, så jag kanske skulle sugit åt mej av dessa förr när jag var ung och fräsch;-)!!!

2 kommentarer:

  1. *asgarv* tror nog atta alla är likadana när det gäller komplimanger ;) typiskt lilla landet lagom. Men jag står fast vid min sak. Du strålar vare sig du är gravid eller inte. Kram

    SvaraRadera
  2. jag är exakt likadan, när kalle säger jag är fin säger jag att det säger han bara för att han måste tycka det eftersom vi är ihop.

    jag tycker du är VACKER. världens härligaste leende och fantastiska ögonfransar!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!