lördag 13 februari 2010

Hormonstinn kärring....

Det är så jag känner mej idag.... Jag sprängs snart av alla hormoner som far runt i kroppen. Dessutom har jag så dåligt samvete för att jag alltid är på dåligt humör och då mest på mina stackars barn.... Mina barn är det bästa här i livet. Men ibland så rinner liksom bägaren över. Och det gör den tyvärr allt för ofta just nu. Jag tror och hoppas att mitt humör kommer att bli mycket bättre när min stora kula på magen är borta.... Desstom tyckte Alfred att det var morgon klockan halv 5 imorse och kombinationen där med för lite sömn och hormoner är ingen bra blandning.... Idag har jag dessutom jäkligt ont i magen, det känns som elektriska stötar och mensvärk. Ingen skön kombination...

Bara att bita ihop. För snart kommer de närmsta släkten på kalas. Så nu är det snart dax för mej att knyta på sig förkläde och laga mat!!
Hade jag inte varit gravid så hade jag nog druckit massor av vin ikväll och blivit full och firat min 30- års dag. Men nu är det bara för mej att acceptera att jag inte kommer få en sån där härlig rödvinsfylla på ett bra tag..... Men ni kan ge er på att jag kommer att ta igen alla rödvinsfyllor som jag har missat nu sista året och då med dunder och brak;-)!!

3 kommentarer:

  1. Ingen fara Karro... När du fyller 31 lovar jag att bli full med dig, så kan vi låtsas att du blir 30..... puss puss och hoppas att du fick en härlig 30-års fest utan rödvin ;)Den bästa presenten kommer ju snart..... kram

    SvaraRadera
  2. ja jag känner igen mig.. usch.. man orkar knappt med sig själv, hur lätt är det då?
    men man får stanna upp och andas lite och försöka att inte lägga så mkt energi på allt som stör en, även om de är alltför lätt :(

    shit, i veckan ska du föda barn ja..
    förstår att det inte känns så bra, att liksom VETA att det är DÅ det ska bli av.. bättre att gå ovetande hemma och bara överraskas av det och så är det igång liksom..
    men du ska veta att jag tänker på dig och jag vet att det kommer att gå bra!!
    positiva tankar..!!

    kramar!

    SvaraRadera
  3. Bra Jejja!! Gött att få dricka massor av vin igen. kanske redan till sommaren kan vi ta oss en rejäl fylla;-)

    Lisa: Ja jag fattar inte att jag snart ska föda. Men det kanske du med ska snart;-)!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!