fredag 19 februari 2010

Besvikelsen är STOR....

Vi är hemma igen.... Barnmorskan kollade livmodertappen och om jag var öppen. Jag var inte nog öppen för att de kunde sticka hål på hinnorna för vattenavgång. Hon gjorde en hinnsvepning och så fick jag ligga ner och ta hjärtljud och om jag hade några värkar... Jaha och sedan var det bara att packa ihop sig och åka hem. Hon kunde inte göra något mera idag. Det konstiga är att hon sa förra måndagen att jag verkligen skulle bli igångsatt.
Men på måndag klockan 08 ska vi dit och bli IGÅNGSATTA. Det har hon nu lovat och jag kommer inte att åka från sjukhuset utan en bebbe då.

Nu är det bara att hålla alla tummar och tår att hinnsvepningen hjälpte och att det drar igång i helgen. Barnmorskan inflikade med att det hjälper ju att ha samlag... Jaha, eftersom att vi är barnlösa ikväll så får vi väl "offra" oss då;-)

Både jag och Jonas är sååå trötta. Luften gick liksom ur oss när man varit så laddad hela dagen...

Så snälla bebbe kan du vara så snäll och komma inatt!!!!

Nu blir det sängen med en stor påse godis och förmodligen en hel del massa tårar. Känner att det nu svider bakom ögonen och de måste ut NU!!

10 kommentarer:

  1. Nä-ä! Åååå vilken besvikelse! Håller tummar och tår att det kommer igång i helgen!

    SvaraRadera
  2. Vad surt!

    Hoppas att helgen går fort nu då! Eller att den lilla tittar ut redan nu! Passa på att sova nu... Du kommer nog inte ångra det!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. å förstår din besvikelse. Ät mkt godis och sov mkt så kommer bebben snart! Kram Ida D

    SvaraRadera
  4. Förstår att ni e besvikna! Men helgen kommer att gå fort och så småningom ligger du där med bebben på magen :-). Det var nog helt enkelt inte meningen att den skulle komma idag.

    Tänker jätte mycket på er!!! Hoppas nu att det sätter igång av sig självt i helgen :-D och att du får en snabb och smidig förlossning!!!
    Många kramar till er!!!

    SvaraRadera
  5. Jag befarade detta!!!! Jag blev hemskickad så två gånger och fick stanna först 3:e gången som de LOVAT mig igångsättning. Hoppas verkligen att du får stanna på måndag istället - jag vet hur oerhört besviken man blir...och ledsen och arg =(. Lider med dig verkligen!!! Kräv ett tillväxtultraljud på måndag om de börjar tveka för att "bevisa" för dem att barnet är tillräckligt stort för att klara en igångsättning - det gjorde jag! Visst var hinnsvepningen härlig ;-) Massor av kramar och tankar/E

    SvaraRadera
  6. Men åhhhhh. Men nu hinner du vila upp dig och som du vet så går ju alltid helgen ofantligt fort, vare sig man vill eller inte ;)kram

    SvaraRadera
  7. Förstår att du är besviken men tänk istället på hur kort tid du måste vänta i förhållande till hur länge du sedan har dem :-) jag blev oxå hinnsvept m båda barnen.Med Felicia tog det ett dygn innan vattnet gick m William tog det 9 timmar sedan gick vattnet.Nu har du ju oddsen på din sida att det startar av sej själv i helgen och det är ju positivt.Lycka till...kram,Kate.

    SvaraRadera
  8. Vad tråkigt! Man kan juh tycka att de inte skulle ha lovat igångsättning då utan sagt att de skulle göra en bedömning på om de kunde sätta igång förlossningen!!!
    Hoppas att det sätter igång av sig självt under helgen och än en gång: Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Stackars dig!! Men den kommer ju snart i alla fall. Du vet ju vad man säger: Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge... :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Jag tänker på dig varje dag Karro. Följer med spänning o. skickar en styrkekram till familjen!
    Snart blir ni 5 i familjen =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!