fredag 26 februari 2010

Eftervärkar och ömmande bröst....

Fy vilka hemska eftervärkar jag har. Varje gång jag ammar så drar det i magen. Dessutom kan det nog vara så för att jag fick en liten röd tablett som jag ska ta 3 gånger om dagen för att moderkakan inte var hel. Den var lite naggad i kanterna så barnmorskan visste inte riktigt om allt hade kommit ut. Så det är nog någon slags utrivningstablett som gör att det gör ännu mer ont i magen....
Kan ju bara säga: Släng dej i väggen Pamela Anderson... Mina bröst är gigantiska och stenhårda. Idag har mjölken runnit till och det med råger. Dessutom suger Tarzan för glatta livet så mina bröstvårtor börjar redan ge upp. Varje gång han ska äta så önskade jag att jag hade lite lustgas att ta för att bedöva smärtan i brösten. Jag kommer inte ihåg att det gjort så här ont de andra gångerna. Men det kanske det har??

Herregud vilken kroppshållning jag har. Skrattar när jag ser mej själv i spegeln. Jag är helt kutryggig och hela kroppen bara hänger.... Dessutom skriker min kropp efter godis, mat och dryck hela tiden. Och min mun intar det hela tiden... Guuud vilken aptit jag har.. Både positiv och negativt kanske;-)
Tarzan är så fruktansvärt snäll. Han sover i stort sätt hela dagarna. Idag badade han för första gången. Han tyckte det var helt underbart och somnade i badet, fast det stod 2 st storebröder och skrek över honom....;-)

Douglas vill helst bara ligga och mysa med honom hela tiden. Han är den bästa storebrodern i hela världen!!
Tyvärr har det tagit väldigt hårt på Alfred. Han går mest omkring här hemma och är arg och ledsen. Vill inget äta och vet inte i vilket knä han vill vara i. Det är så jobbigt när man själv inte vet hur man ska handskas med det. Han är ju så liten och det går ju inte att förklara för honom hur läget är och han kan inte uttrycka sina känslor. Hoppas att det snart vänder. Skönt är det iallafall att Jonas är hemma nu och nästa vecka så kanske vi får någon ordning på det!!!


Tutte gubbe som han är bad jag Jonas köpa napp igår. Det fanns inga killnappar kvar så att det fick bli rosa fina nappar istället. Den färgen passar honom sååå bra!!

Nu ska jag gå och sätta tänderna i en bit tårta som svärmor nyss kom upp med som hon har bakat!! Och sedan blir det Tarzans första fredagsmys med let´s dance och godis;-)!!

7 kommentarer:

  1. Åhh vad söt han är!
    Ja det där med eftervärkar är juh ganska vanligt när man kommer in på tredje barnet har jag hört. Jag hade aldrig några eftervärkar med mina två första men med Theodor hade jag som du, alltså varje gång jag ammade, kommer inte riktigt ihåg hur länge det varade, men tror inte att det var så jättelänge.

    Vad skönt att mjölken kommit igång, är så skönt när den biten funkar.

    Hoppas att allt löser sig med lille Alfred snart, har blivit en stor omställning för honom, när de är så små så förstår de juh inte riktigt vad det innebär när mamma ha en bebis i magen, att det ska komma någon som är mindre än en själv och stjäla en massa uppmärksamhet ifrån mamma och pappa.
    Men du ska se att allt löser sig till slut...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å grattis till dig/er alla för den lilla guld klimpen...
    Kommer ihåg när jag fick ta dom tabletterna så fick jag sluta att ta dom..blev så dålig av dom ..matt och yr blev jag..
    Dom sa att jag hade så mycket av det själv i kroppen så då fick jag sluta ta dom..
    Men nu är det 18 år sedan...
    Gud vad tiden går fort...
    Ha det så bra nu..lisa

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötis han är, Tarzan. Jättegrattis till hela familjen!
    Å killaar kan visst ha rosa! Hur mycket som helst! :)

    SvaraRadera
  4. Wiii så söt han är! o. så fina bilder!

    Hoppas att din kropp återhämtar sig fort! Sjukt jobbigt med ömma bröst o. eftervärkar.
    Jag hade djävulskt ont (eftervärkar) med barn nr. 2. Fick en receptbelagd värktablett som hjälpte lite mot plågorna.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Åh så fin han är! Riktigt söt ju!!

    Man glömmer så fort hela biten efter förlossningen. Hade ont sjukt värkande bröst och minns magen som drog ihop sig vid amning. (Minns dock inte att det var eftervärkar, hade ju aldrig några "vanliga" värkar.)

    MYYYYYYS!!! Med hela familjen. Saknar dom första veckorna då man bara drog runt i mysbyxor och åt ALLT!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. vilken pussmun!!! en riktig goding!

    SvaraRadera
  7. Meeen vad fin han e!!! Ja, alla tre för den delen!!! Tänkte på det du skrev om Alfred... Ciara har oxå varit lite så, hon är ju oxå mittimellan barn... det blir bättre, men som du säger, det är så jobbigt att se dom ledsna och man vet inte hur man ska göra för att hjälpa dom... egentid med dem är mitt tips ;-) Lycka till :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!