tisdag 16 februari 2010

SNART!

Hjälp, jag ser inte mina fötter längre;-)!
Idag har jag varit hos barnmorskan. Det sista besöket innan bebben ska komma ut till världen! 2 kilo upp sedan förra gången alltså 17 kg sedan inskrivningen... Får väl skylla på vatten i kroppen;-)
Sf måtte låg på 38 så den hade helt plötsligt ökat upp ännu ett steg sedan förra gången och det är bara 2 veckor sedan jag var där sist. Men det är väl nu den börjar att lägga på sig på allvar. Vaken var den minsann när hjärtljuden skulle tas. Det låg på 160 och sparkade bm när hon klämde på magen. Komma här och vecka den när den sover så skönt;-)!
Vi gissade på kön, eller rättare sagt jag. Hon kunde inget säga men tror att det mamman känner är det rätta könet. Vikten gissade hon på runt 3,8 och längden så där 52 lång. Det är väl vad jag med tror!
Kanske dax att börja packa bb väskan. Jag har inte varit särskild tidig med det dom andra gångerna. När jag fick Douglas så fick jag inte ens med mig någon väska och med Alfred vet jag inte riktigt vad jag hade packat i för grejer.... Bara jag får med mig mitt eget shampoo och någon lukta gott lotion sedan är det inte så noga.... Ja o kanske lite ombyte till mej med.
Tänk om det skulle vara så här att när vi kommer på fredagkväll så är det överbelagt och det är fullt i alla salar. Många som föder barn och jag inte får plast. Då tjurar jag ihop och sätter mej och protesterar i ett hörn och vägrar åka hem. För de kan ju vara så att de är så... Hmm och då drar de på förlossningen ännu en vecka och så en vecka till. Ja men då är man ju i slutskedet igen och då kan de glömma att jag tänker kämpa och krysta för att försöka få ut den stora bebben....
Natten har varit helt fantastisk. Det var många veckor sedan jag fick en sådan god sömn. Alfred sov ända fram till klockan 05 innan den första vällingen och sedan sov han till 07! Och kissat det har jag bara behövt göra 1 gång. Dessutom har Jonas helt plötsligt flyttat ner till mej igen. Så nu sover vi brevid varann igen. Känns lite konstigt;-) Inte riktigt brevid varann, vi sover skafötters;-)

3 kommentarer:

  1. Vad spännande det kommer att bli.. Hoppas allt går bra.. Bara några dagar kvar nu!!

    SvaraRadera
  2. Gud vad spännande! Lycka till ifall jag inte ser dig innan och ger dig en förlossningspuss!

    SvaraRadera
  3. Oh gud vad spännande..
    Nu är det nära!
    Och att vägra åka hem på fredag gör du HELT RÄTT i.. sitt där tills de tar in dig på ett rum!
    Jag håller på dig jag!
    Många lycka till kramar på dig :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!