torsdag 4 februari 2010

Funderingar....

Om 6 dagar fyller jag 30 år... Herregud jag kommer ju själv ihåg när min egen mamma fylld 30... Ja tiden den går och jag blir bara äldre och äldre. Men det är sant som alla säger. Man blir klokare med åren och man lär sig något nytt varje dag!!
Jag börjar faktiskt bli riktigt nervös för att fylla 30 år. Vet inte varför men det pirrar till i magen när jag tänker tanken på att fylla år!!

Undra vad jag får??? Har inte önskat mej något speciellt. Jonas har frågat o frågat men hur svårt kan det vara att önska sig något. Han har nu kommit på världens bästa present säger han och då blir jag ju ännu nervösare;-)!!

Mitt liv har verkligen varit upp och ner och hit och dit. Jag har vänner som jag haft sedan många år tillbaka som jag vet att alltid kommer att bestå. Medans andra vänner har kommit och gått som dom har velat...
Har nu kommit upp i den åldern där jag tycker att vänskap ska vara något som man verkligen kan lita på. Något som man kan bygga på!
Jag var en mycket aktiv liten tjej när jag var liten. Sägs det.... Några exempel på det är att när jag var 8 månader klättrade jag upp på vårt köksbord och satt där... När jag var 4 år stod jag högst upp på vår 2 plans villa tak och vinkade ner till alla dagbarnen... Ja, det är bara 2 av de få grejer jag gjort.

Jag har mått dåligt i perioder och haft mycket funderingar på livets alla mörka hemligheter. Jag är där evigt tacksam för att jag haft folk som har stöttat mej i dessa svåra perioder som jag haft. Ni vet vika ni är!!

Jag har haft en mängd pojkvänner som oxå de har kommit och gått. Måste väl erkänna att det är jag som kastat bort dom mesta. Men så träffade jag min älskade Jonas, min blivande man. Och idag har jag 2 helt underbara barn och 3:e på väg! Även han ska ha den största rosbuketten i hela världen som har stått ut med mig i perioder. Men mest då i början av vårt förhållande. Jag var inte en helt enkel människa att leva med då. Men tror och hoppas att jag nu är en mycket enkel kvinna att leva med idag! Klok som jag har blivit;-)!!

Inte kunde jag tro detta när jag fyllde 20 år och precis flyttat hit till Skillingaryd att mitt liv skulle bli så här bra!!

Denna bilden är tagen för 30 år sedan! En nykläckt liten tjej vid namn Anna Viktoria Karolin Johansson!!!

3 kommentarer:

  1. Så fint du skriver :) Jag var också gravid med min tredje när jag fyllde trettio :)
    Nästa år fyller jag 40!! Men, jag har ännu inte känt av någon sorts förtioårskris som alla säger att man får ;)

    SvaraRadera
  2. hej tjejen!

    ja mkt funderingar får man när man fyller år.. och ja, inte alltför lätt här i livet men som du säger! det är ju rätt skönt att bli "vuxen" och få vara som man vill och är skapt tycker jag! så skönt..

    Oscar var ju 57 cm lång och vägde 4720 gr.. så ja, denna kommer nog att hålla samma mått säger de! är lite nervös..
    visst gör det väl inget om de är stora, men jag tänkte mest på längden :( vill ju inte att den ska vara 60 cm lång precis.. läskigt är det! men ja, vi får se helt enkelt..

    och det där med SF måttet.. bara man håller sin egen kurva.. med Oscar så steg ju kurvan HELA tiden, även på slutet.. och det är inte rätt säger min nuvarande BM, hon säger att magen ska sjunka lite på slutet och att SF måttet ska stå stilla..
    hur ser det ut för dig då?

    ja hon säger att det inte är bra att äta socker, men ja.. hur ska man kunna hålla sig undan.. ska på glucosbelastning på måndag iaf, så då får jag väl svar på tal :( längtar inte! men tror inte att det är det heller.. som gjorde att Oscar blev stor! det är nog bara naturen som bestämt det så..

    ha en bra fredag!!
    KRAMAR!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!