måndag 8 februari 2010

OTUR.......

Hinkar och skålar som fick agera för takdroppet igår....

Nu får det vara slut på otur för våran del.... Varför ska det just hända oss och detta hus? Grejer som går sönder hela tiden och nu ännu en vattenskada:-(

Hur som helst så mår ju alla bra och det är bara döda ting som gör mej så arg och ledsen... Men ändå varför skulle det just behöva hända just nu? Vi hade tänkt fixa till toaletten sedan. Men inte just nu, utan så där om 5 år. Nu skulle vi bara fokusera oss att göra om TV rummet uppe...

Hela golvet bröts upp igår och det ställdes dit fläktar och avfuktare. Vi eldade hela dagen och kvällen igår för att torka upp så mycket som det går i taket. Försäkringsbolaget har ännu inte varit här. Men jag hoppas att de snart dyker upp! Helst så ska det väl knasa till sig även där så att det kommer att bli något fel... Jag menar med våran otur så...


Idag har jag varit på arbetsförmedlingen Fick ett brev om att jag skulle infinna mej där på ett "öppet hus". Jag kommer dit och det finns inte en själ där. Så jag tror givetvis att jag tagit fel på dag och tid. Men icke. De hade skrivit fel på min inbjudan. Nu har jag iallafall varit där och visat upp mej. Tycker bara att det är löjligt att jag över huvud taget ens ska behöva åka dit, med tanke på att bebben kommer om 4 veckor.... Eller vad tror ni? Skulle någon anställa mej? Hade ju ändå kunnat jobba en månad och fått ut en hel månadslön!! Det har jag inte fått på över 2 år så det hade suttit fin i plånboken nu;-)!
Nu behöver jag iallafall inte åka dit mera innan bebben ska komma ut. Skönt att slippa det;-)

Uscha vaknade med sådan värk i magen. Smärtan sitter på vänster sida och bara maler på. Gör även ont när jag går och höjer upp mitt ben... Min första tanke som slog mej var: BLINDTARMEN. Jag menar med tanke på vår otur så skulle inget vara omöjligt. Helst så får jag operera den akut nu oxå;-)

Idag blev det mycket klagande. Men det är så vårt liv ser ut just idag... Gött att få klaga lite!!!

1 kommentar:

  1. ibland är det bara så skönt att gnälla av sig. och förhoppningsvis så mår man lite bättre efteråt. Hoppas att allt blir bättre snart igen. Snart kommer ju bebben =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!