torsdag 4 februari 2010

Skotta, skotta....

Igår var jag på Blingo party! Mitt mål för denna kvällen var att köpa något till bebben som jag forfaranade inte har gjort. Jag ville ha något roligt och sött som jag kan ha när vi åker hem från BB. Jag fastnade genast för denna söta body. Men blingo har slutat att göra stl 50-56. Så det fanns bara 62-68 vilket var gigantiskt Bodyn var nästan som en stl 74:a... Så det bidde inga kläder. Grabbarna fick inget heller. Helt otroligt bra av mej att inte köpa något! En stor elosh (stavas det så?) till mej!!;-)

Igår var jag ute och skottade 2 gånger. Det bara vräkte ner. Tyvärr fick jag äta upp det senare på dagen för jag fick såå ont i min mage. Nästan som kramper. Min kropp är väl inte så van vid kroppsarbete så den fick väl en chock...
När jag står här ute och skottar denna metershöga kant som den snälla jävla plogbil lämnade efter sig, så kommer grannen mitt imot mej ut. Hans gård är alltid fri från snö och han är ute och skottar så fort det kommer några flingor snö. Tror f*n att han slickar sin gård ren med tungan...
Ja, ja iallafall står jag här och pustar och tycker det är jobbigt. Byter några ord med honom att det nu har kommit mycket snö. Jag pustar ännu en gång, tar mej för ryggen och magen. Vilar lite. Han slickar sin gård ännu mera. Men tror ni att (ursäkta mitt språk) gubbjäveln frågar om jag vill ha lite hjälp. NEJ!

Men sedan finns det grannar och det finns grannar!
Senare på dagen var jag ute ännu en gång. Då ropar grannen längre bort och frågar om jag vill ha hjälp. Vilka härliga grannar man har....!!

Kommer aldrig någonsin att hjälpa denna gubben med något. Han är inte purung och kanske kommer att vara skraltig nästa vinter. Men då kommer jag inte ta ett enda tag på hans gård. Snön kommer att få ligga där medans jag är ute och slickar min gård;-)!!! Mohahahahaha!!!!!!!!!

Ja just det! Elektrikern har varit här idag. Han fixade lite med tvättmaskinen och kollade. Vet ännu inte felet. Det kan vara ett slags kort i den och är det trasigt så är det bara till att köpa en ny maskin. Precis vad våran plånbok behöver just nu:-(
Sitter här och håller tummarna att det inte är det!!

Nu blir det 10- kaffe hos en vän! Skönt att få komma hemifrån lite och sitta o skvallra;-)!

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!