tisdag 15 december 2009

Snö, utvecklingssamtal och sammandragningar.....

Jag känner att jag på någotvis ser ljus igen! Att denna snön kan ge en tillbaka så mycket livslust! Det kommer ner stora vita flingor från himlen nu som lägger sig så fint på marken. Man vågar knappt tro att det ska ligga till julen. Men om inte annat så får vi njuta av den nu istället!! Jag känner att jag blir som barn på nytt när det snöar och känner för att springa ut och leka i den. Det kanske skulle se lite dumt ut om jag själv satt på gården och lekte i snön medans barnen är på dagis;-)
Alfred var helt fascinerad när han kom ut i morse och skulle åka till dagis. Han tittade upp mot himlen och bara skrattade!!! Douglas ville sätta igång medesamma att göra en snögubbe. Inte så lätt med några millimeter på backen;-)

Har hunnit med att vara på utvecklingsamtal för Alfred idag med. Han fick MVG!! Han sköter sig mycket bra där och verkar verkligen älska sitt dagis och sina underbara fröknar! Känner att jag själv pratar alldels för mycket. Hade Jonas varit med så hade han skämts över mej och sparkat mej på benen under bordet för att jag skulle vara tyst... Typiskt mej;-)

När vi skulle gå ur bilen på parkeringen på dagis fick jag en sån fruktansvärd sammandragning. Den gjorde riktigt ont så det var bara att stanna upp och andas igenom... Jonas tjatar på mej att jag måste gå till doktorn. Men vad ska dom göra. Ordinera mej vila.... För det har de gjort de andra gångerna. Men jag känner att den ordinationen inte är riktigt rätt just nu. VILA vad är det?;-) Ska till min barnmorska på måndag så jag får väl fråga henne vad hon tycker att vi ska göra!!

Ikväll blir det luciafirande på dagis! Ser verkligen fram imot att titta på våra små stjärnor!!

1 kommentar:

  1. Om inte annat så kollar de väll så du inte är öppen....mer än vad man ska vara som omföderska dvs. Jag fick bricanyl..men som sagt är nog bara vila som gäller tyvärr o hur kul är det o bara sitta o glo hela dagarna ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!