måndag 28 december 2009

Bebbe -09??

Ingen kan någonsin säga att det är lätt att vara förälder. Just nu är det en svår balans som vi har i vår familj med 5 års trots och 2 års trots och så jag mitt i allt med mina grav hormoner.... Alfred är extremt jobbig nu och kör sitt rejs och skiter fullständigt i vad vi säger till honom. I och för sig har han gjort det hela livet men nu är det riktigt illa... Han kan få en att slita sitt hår och man kan bli sååå arg på honom utan att det rör honom i ryggen.
Jonas gick upp med honom imorse när han vaknade och jag hörde vilka duster de hade med varann eller Jonas försökte avstyra Alfred att göra saker. När vi åt frukost så frågade Jonas mej hur jag egentligen pallade att vara hemma med våra trots barn? Men vad ska jag göra.... Förhoppningsvis kommer trotsen snart att försvinna (för ett tag iallafall) och då är de äldre och man kanske kan prata med dem då....
På någotvis när man går hemma som jag gör med barnen hängandes i kläderna så växer man på någotvis in i det och lär sig barnens tecken på vad det är för fel. Och så måste man helt enkelt lära sig att bara stänga av hörseln och gå in i sig själv när barnen är som jobbigast... Mycket anklagar jag mej själv just nu att deras betende är som de är för att jag inte orkar göra så mycket med dem. Klart att det tycker att jag är tråkig mamma just nu som bara vill sitta ner eller ligga o vila....

Igår kvälls hade jag så där ont i magen igen. Hade nästintill värkar igen som jag även hade de 23:e Men då hade jag städat och sprungit runt. Nu har jag verkligen tagit det lugnt. Jag hade väldigt onda sammandragningar och värk som kom med 2 minuters mellanrum. Men efter 20 minuter så försvann det. Jag intalar mig själv att det kanske är för att jag är nödig o måste gå på toa. Jonas börjar tröttna på mej nu och kör lite eroniskt med att det är klart att vi inte ska åka in till BB. Vad kan det hjälpa?;-) Han är helt inställd på att det kommer att bli en -09. Vilket jag ej tror.... Hoppas inte det iallafall... Om jag får ont nu under dagen så ska jag ringa in. För jag vill verkligen inte att bebben ska titta ut innan 2010...

Nu ska jag krypa ner och titta på tv och bara njuta av tystnaden Alfred sover och Jonas och Douglas är och tvättar min bil. Det var tydligen på tiden tyckte Jonas med tanke på att den inte varit tvättad sedan i våras;-)!!

1 kommentar:

  1. Usch.. det låter inte roligt för dig! Jag har själv aldrig fått känna någon sammandragning så jag ska väl kanske vara glad för det!

    Hoppas den lilla få vara kvar i magen så länge som möjligt.. !!

    Kram kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!