onsdag 9 december 2009

Sjusovare!!

Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Men barnen sover hur gott som helst om nätterna och länge!!
Imorse fick jag väcka båda barnen klockan 8.15. Då hade Alfred sovit sedan klockan 19.15 igår. Med undantag att han vaknade vid 23 och fick ligga hos oss och välling vid 06 imorse. Douglas kom nerkrypande i min säng vid 07 idag och somnade om med en gång! Jag är så glad för att de sover så bra och håller verkligen varenda liten tumme att de nu ska fortsätta med det!!
Det är med vemod som jag väcker lunsarn på morgonen för att de ska gå på dagis. Men det gäller bara 3 dagar i veckan och då tycker jag att de kan stå ut med;-)

Snart är det åter helg!! Helt otroligt va tiden går fort. Det står verkligen inte på förrens julen är här. Och jag har massor av klappar kvar att köpa... Men som tur är vet jag på ett ungefär vad det är som ska inhandlas så det bör gå rätt fort att åka och handla dem. Bara jag får fingrarna ur någon gång;-)

På fredag ska vi till våra goda vänner Hanna och Mathias på det årliga glöggpartyt! Det är nu det 3:e året de bjuder in oss till sitt hus med goda vänner och de är såå trevligt! Ser verkligen fram imot det! Annars i helgen är kalendern tom. Så det är kanske då jag ska åka in till stan för att inhandla de sista klapparna och trängas med 1000 andra. Pust och stånk.....

4 kommentarer:

  1. egentligen ska man inte säga något när det gäller barn, men grattis =) Skönt att få sova på morgonen. Här hemma är de uppe med tuppen, spelar dock inte mig någon roll efersom (jag citerar Viktor) är en pensionär och som ibland går upp to.m innan barnen =) kram och ha en underbar helg

    SvaraRadera
  2. Åk in en förmiddag i veckan istället, då är det lugnt...än så länge! De två senaste helgerna har de varit myyyyccket folk! Så var smart! Och då menar jag A6 ;) Och du, glöm inte att knalla in på Stadium! ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Usch det har jag med, har bara lyckas köpa till Mathias!! Måste säga att du passar JÄTTE bra i din nya frisyr och hårfärg :)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Jennie!!

    Förmodar att du den anonyme är Marie;-) Då ska jag genast lyda dej och åka o shoppa en förmiddag istället o så kommer jag garanterat o hälsar på inne hos dej!!

    Jejja: Fatta va gott om man vore lite morgonpigg. Har inte en tendens till det... Fick jag så skulle jag sova till minst klockan 10 varje morgon;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!