måndag 30 november 2009

Tjuv och polis....

Under hösten har det varit en inbrottsvåg här i Skillingaryd. Nu under 2 veckors tid har inbrotten gjorts uppe på vårt område. Förra helgen gjorde de inbrott på 3 av mina grannars hus på gatan nedanför oss. Vi ser alltså rakt in till dom när vi står i vårt kök och sovrum. Tänk va läskigt att de är här utanför och springer dag som natt och håller koll på oss.
Bara det att de varit och smugit omkring här runt alla husen får ju hjärtat att hoppa upp i halsgropen... Så fruktansvärt läskigt.
Tänk alla dessa nätter som jag har varit upp och värmt välling till Alfred, halvnaken stående i köket runt 3 - 4 tiden. Har dom sett mig? Eller om jag hade tagit på mej glasögonen hade jag sett dom då?
Men det värsta är ju att de "spanar" in familjerna här. Det måste ju veta precis när vi är hemma och inte hemma. Och vilka som är hemma. Den senaste tiden har vi fått många samtal där numret inte ens finns registrerat på eniro. När det ringer och vi svarar så finns ingen där.... Då blir man ju lite fundersam.....
Spanar de på vår familj?
Man är verkligen inte säker i sitt eget hus:-( Jag är så tacksam att vi har larm på vårt hus. Det sätts på vart vi än går. Det är ju iallafall en lite trygghet. Även om vi inte har ett skit att ta här hemma så är det ändå läskigt att veta att någon varit inne i huset och rotat bland våra grejer.....
I första hand är tjuvarna tydligen ute efter guld och pengar. Och det verkar som om de vet precis vart de ska leta för att få fram dessa guldgruvor. De stökar tydligen inte ner och lägger tillbaka allt snyggt och prydligt igen. Men vilka är dom som gör sånt här? Är det folk som kommer härifrån? Är det folk vi känner? Eller är det folk från andra länder?
Nu håller jag alla tummar och tår att tjuvarna snart är fast så att vi alla får en lugn jul!!!

3 kommentarer:

  1. Ja usch det är verkligen jätte hemskt.Och i det huset bakom oss hade haft inbrott nu i fredags igen :S Och igår hade mamma och pappa hört ngn knacka på deras dörr vid 11 halv tilv på kvällen.. Men dom hann aldrig se vem de var...

    SvaraRadera
  2. Vad pissit med alla inbrottstjuvar! Varför??

    Jag tycker absolut att vi skulle ta och starta något eget. Har alltid varit en dröm för mig. Ett mysigt cafe eller en barnklädsbutik.. eller typ Ullared! Så blir vi miljonärer oxå på köpet.. =)

    SvaraRadera
  3. usch fy vad läskigt. vi har oxå haft mycket inbrott här i lilla veberöd. tur vi inte har så mycket att sno..

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!