fredag 20 november 2009

Vecka 25!

Mår mycket bättre än vad jag gjorde förra veckan. Just det här med att jag känner mej så fruktansvärt otymplig... Mycket bättre med det! Kanske är det så att den har stannat upp lite grann i magen och växa! Men den lever rövaren i magen så mycket energi har den allt. Den har även börjat röra sig mycket mera på dagarna nu och den hickar så fort jag äter något!!Nu är det verkligen så häftigt. Jag känner mycket tydliga rörelser och sparkar och känner nästa vart rumpan och en liten arm är. Vet att jag inte gjort det så här tidigt med de andra 2!!
Tyvärr är min hud helt i obalans. Jag har fått en invasion av finnar som vägrar gå bort. Hade det ju i början av graviditeten men sedan blev det bättre och så har de flyttat hit igen.... Mycket märkligt tycker jag...
Jag stör mej så sjukt mycket på när man träffar någon och deras första fråga är hur mycket man har gått upp? Och det är då speciellt den äldre generationen. Det har de inte ett skit med att göra och varför är det så himla intressant?

Magen känns lite mer annorlunda denna gången. Den står ut lite mera rakt ut än vad den har gjort förut. För då har jag lagt på mej runt hela midjan. Häftigt när det kan var så olika från bebbe till bebbe!

På onsdag är det dax för ett besök hos barnmorskan. Har inte varit där sedan jag skrev in mej i vecka 11.Så det är med blandade känslor jag går dit. Risken är väl att jag får en liten utskällning för att jag gått upp så mycket i vikt. Men det ska bli skönt att fä höra det lilla hjärtat picka på därinne! Jag är fortfarande jätte nojjig att något ska hända eller att det kommer hända något med bebben när den föds Fattar inte att det ska vara så.... Jag borde ju bara försöka att koppla bort det nu, men det är så svårt att bara slappna av....

Douglas kom med ett namnförslag häromdagen så jag trodde jag skulle svimma. Adolf. Tror inte det va;-)


Barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter.

1 kommentar:

  1. Snyggt namn! Eller inte :0) Föreslog namnet Loke till en annan kompis och när hennes lille son föddes förra veckan blev det en liten Loke - kände mig riktigt stolt! Men visst är det mycket svårare med namn 3:e gången?! Ha det så bra i helgen! Kram/E

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!