torsdag 19 november 2009

D-vitaminer!!

Efter att jag körde killarna till dagis idag åkte jag och solade!! Jag känner att jag behövde lite extra D- vitaminer, ljus och värme. Dessutom har jag återigen fått en miljon småfinnar i ansiktet som vägrar flytta någon annanstans Men nu ska skiten bort och jag ska bli piggare och fräschare!!

I eftermiddag ska Alfred få sin dos vaccin, om det nu finns kvar några?? Och så är det bara att hoppas på att han inte får några tråkiga biverkningar med tanke på att jag och Jonas ska åka bort i helgen, så är det ju inte så kul om han är sjuk.....
Apropå vaccin. Jag förstår inte de som är gravida som inte tar vaccinet mot gris sjukan..... Tänk att föda ett barn som varken har något emun eller antikroppar mot detta svin. Det kan ju inte båda gott. Och speciellt de som ska föda nu och framåt. För jag tror nog inte att influensan kommer att bli bättre och försvinna ju närmare februari, mars vi kommer, utan snarare tvärttom....

Nu blir det en liten vilopaus i sängen tillsammans med tv:n. Pyret har levt rövare hela natten och har nästan försökt att ta sig ut genom magen. Och därimellan har både Jonas och Alfred varit upp och flängt runt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!