tisdag 26 november 2013

Titta vem som är med i nya numret av tidningen mama!

Jag fick ett mail från en journalist från tidningen mama tidigt i höstas. Hon undrade om jag ville vara med på ett hörn där? Så klart jag ville det!
Det handlade att ha samma kön på barnen och för mej blev det vinklat att längta efter just en dotter! (Som jag oxå varit med i tidningar förr och som jag skrev ett inlägg på bloggen förra året!)
Mina svar och frågor vinklades lite hej vilt, men tja jag är nöjd!
Men seriöst... Hur svårt kan det vara att stava mitt namn rätt??? Jag heter KAROLIN, inte Karolina, Caroline, eller Carolina. Karolin, hur svårt kan det vara?
Och precis när jag dessutom hade gift mej och bytt efternamn så poängterade jag att jag numera hette Grunditz och INTE Johansson. Men icke det kom heller inte med... Så Jonas heter Jonas Johansson där;-)
Och döm mej inte för att jag är så öppen med denna längtan efter just en dotter... Jag älskar VERKLIGEN mina tre pojkar över allt annat och skulle aldrig byta bort dem. Men jag tycker att det ändå är viktigt att prata om detta och att vara öppen med, det känns bra för mej och förmodligen för andra!?!

3 kommentarer:

  1. Det är skönt att du är öppen! Själv kan jag inte få barn, men det är inte barn jag saknar när saknaden kommer, det är en dotter! (ja, sjukt, men det är så jag känner.)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Förstår din tanke. Inte önskar man bort någon för det. (Även om vissa tror det.) :) kram

    SvaraRadera
  3. VIlken härlig bild på er i tidningen! Själv är jag med i nästa nummer av Vi Föräldrar, ska bli spännande att se :) Och jag tror det är många som längtar efter det man inte har, har man 2 tjejer vill man nog gärna ha en pojke och tvärtom.. Kände själv att jag gärna ville ha en tjej nu när vi skulle ha ett till barn då jag hade en pojke innan. Men hade det blivit en till pojke hade han så klart varit lika älskad och välkommen som sin storebror! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!