fredag 1 november 2013

Armbandet...

Jag är ingen tjej som bär mycket smycken. Antingen så har jag bara öronhängen eller bara halsband.Jag kan inte ha både och, för då känner jag mej som en vandrande julgran. Tycker det är grymt snyggt på andra, men inte på mej...
Så när beslutet skulle tas vad jag skulle ha för assosierer på bröllopet var beslutet ändå inte så svårt.
Enkla små guldiga små rosetter i öronen köpta på H&M och ett armband! Enkelt, stilrent och så mycket jag!
Armbandet som jag bar var så självklart att jag skulle ha. Precis när vi hade bestämt oss för att gifta oss gick samtidigt min fina mormor bort i februari.
Jag visste direkt vad jag ville bära på min arm, något som var både gammalt och ärvt. Nämligen min mormors fina armband som har flera vackra ambuletter på!
Detta armband bar hon ofta och jag har massor av minnen från när jag var liten och satt i hennes knä och satt och pillade på hennes armband. Jag frågade alltid vad dom små ambulleterna betydde om och om igen!
Så detta vackra armband har en STOR plats i mitt hjärta och jag är så glad att jag fick bära detta på vår stora dag!

3 kommentarer:

  1. Jätte vackert ! Då var din mormor med dig på din stora dag :) Kram Berit

    SvaraRadera
  2. Åh så vackert. ♥ Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Jättevackert armband som passar som en smäck till bröllop!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!