fredag 8 november 2013

Åh herregud, giv mej styrka!!



En lugn fredag med bak, fika mys med bästa Hanna och Agge. En skön lunk och barnen har varit någorlunda sams!
Jag överraskade grabbarna med att åka till badhuset i eftermiddag! Jag bad dem komma ut till hallen och då stod 2 väskor packade. Vart ska vi undrade dom? Det får ni snart se! Många galna tankar for nog genom deras huvuden! Ska vi flyga undrade dom? Flyga till pappa? Ska vi bo på hotell? Ska vi sova borta? Kanske blev dom en gnutta besvikna när vi "bara" skulle åka ner på byns badhus. Men dom var ändå ganska nöjda sedan!;-)
3 sjövilda gossar i vattnet! Det här med att vara mer under vattnet och hoppa från kanten är verkligen deras grej... Önskade ibland att jag hade ögon satta på hela huvudet för att hålla koll på dem när vi är och badar... Mitt huvud gick värre än en proppeler där i vattnet! Men galet roligt hade vi!
I duschen på badhuset "råkade" jag skölja Fabians huvud utan hans tillåtelse... Då var cirkusen igång och ALLT var helt plötsligt fel och så la han sig där naken på det kalla klinkersgolvet och skrek... (Tusen tack sötaste Veronica för att du behöll ditt lugn och hjälpte mej med honom!!)
Efter mycket om, men, svett och tålamod som höll på att koka ut genom mina öron kom vi ut i den härliga friska luften med en skrikandes Fabian hårt hållandes i handen där genom parkeringen!
Vidare in på hemköp för att köpa kvällsmat och fredagsgodis.. Det gick väl så där. Herregud, jag råkade ta upp "fel" pizza i frysen till Mr Fabian och åter skrek han som en stucken gris. Just där och då hade den berömda bägaren runnit över och jag kände hur ångorna rök ur mej. Lovar att det inte kom snälla och rara ord ur min mun då...
Mitt där under allt kaos får Alfred tag på en STOR fryst jävla kalkon ut frysdisken. Kommer och ska visa upp den för mej, men då råkade givetvis Fabian stå i vägen och fick den stenhårda frysta STORA jävla kalkonen på sin lilla näsa... Tårarna sprutade ännu mer och just där och då höll jag på att sätta mej och grina... Jädrans ungar...
När vi närmar oss kassan börjar Alfred och Douglas att småbråka på skoj och Alfred drar ner Douglas byxor. Där och då helt plötsligt står han med bara kalsongerna. Jag blev arg, jäkligt arg. Nu si så där 2 timmar efter denna pers så kan jag skratta åt eländet...
Åh herregud, giv mej styrka!
Snart kommer vi bli portade från hemköp, jag lovar... Vi hörs ALLTID i den affären, ALLTID!!! Och drar till oss ALLAS uppmärksamhet, familjen Tajkon...
Jag tänkte att dom nog borde vara sketslut som jag är efter flera timmar i badet. Men ICKE!!! Dom sitter inne i Douglas rum och kollar på film och är så sams! Härliga ungar! Eller nähä, nu var jag visst liiiite ironisk... Den där minsta i vår familj han är arg, så där arg och bestämmande som han alltid är...
Gode gud, giv mej styrka och det jävligt snabbt!!!!!!
Finns det tålamod på burk att köpa? I så fall MÅSTE jag ha minst 2 burkar tills imorgon bitti!;-)

6 kommentarer:

  1. Men vilken panik med allt som hände i affären, själv skulle jag suttit här hemma med dunderhuvudvärk efter en sådan pärs. Men du jag har verkligen inget minne av att jag lade extra märke till er under den tiden som jag arbetade på Hemköp, men det är ju nu ungefär 5 år sedan jag slutade.. jag är i alla fall säker på att du själv upplever hela situationen tusen gånger värre än personalen gör, det är ju bara roligt när det händer lite oväntade saker under ett långt och annars ganska trist arbetspass.

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha jag dör!! Lätt för mig att skratta som bara läser om det. :) jag blir störtförbannad när barnen inte uppför sig, direkt blir jag helt vansinnig. Inget tålamod alls.

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara säja att jag hade gått ut direkt från affären!! Jag har sagt det en gång innan med.... Min grabb gjorde det bara en gång!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hahahaha förlåt men jag döör!! Mina killar är stora nu men jag kommer ihåg hur det var..Stor Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Bada är ju jätte kul !! :)
    Här packar vi väskorna just nu - Road trip på G !
    Först 60 års kalas ikväll och i morgon ska jag bjuda mannen på en liten "överraskning" !
    trevlig helg :)
    KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!