tisdag 19 november 2013

Som ett giganstiskt fyllerus...

Gick upp som vanligt när klockan ringde imorse. Men kastades lika snabbt ner i sängen igen. Men eftersom att jag typ är världens envisaste person kom jag upp igen och gick in på skakiga ben på toa och försökte göra ett tappert försök och sminka mej. Det gick så där och min käre man kom in och beordrade mej att gå in och lägga mej igen och INTE åka på jobbet!
För en gångs skull lyssnade jag på honom...
Sedan beordrade han även mej att jag MÅSTE ringde jag vårdcentralen! Jag ringde och fick tid där på förmiddagen!
Nu har jag varit där och det gick bra! Fick träffa en mycket duktig läkare (dom växer INTE på träd, speciellt inte här i byn) Han tog mej på allvar och gjorde en grundlig undersökning på mej! Både stick i armen och fingret. Balanskontroll, öronkoll och test så att ögonen följde med. Plus massor av frågor!
Jag såg dubbelt åt ett håll och jag går omkring och det känns som om jag går på ett gigantiskt fyllerus hela tiden.
Han trodde inte det som jag trodde att jag drabbats av, alltså kristallsjukan. Utan att jag förmodligen hade fått ett virus på balansnerven.
Men för att utesluta både det ena och det andra så väntar vi på provsvaren från blodproven. Han såg i mina journaler att jag hade sköldkörtelproblem i släkten och för att utesluta det ena så kan det även vara det som drabbat mej.
Den som lever få se...
Jag vet bara att det är skitjobbigt att vara hemma, stressande.... Men att jag vet att jag måste ta det lugnt.
Ordination. Ligg helst inte utan sitt, ta det lugnt och var hemma några dagar tills det känns bättre!
Känns det inte bättre på måndag så måste jag höra av mej igen! Skönt när läkaren tar en på allvar!
Det här med att ta det lugnt är fasen inte lätt för mej vill jag lova. Speciellt när man liksom inte riktigt vet vad man ska göra fast man inte orkar göra något pga av fylleruset.
Ja jösses, detta är väl bara en liten piss i nilen mot va andra ständigt får gå igenom. Det finns ju så många andra som har det mycket värre än jag har det just nu.
Men jo lite tycker jag allt lite synd om mej själv som måste gå och känna mej konstant full hela tiden... Lite får man väl tycka synd om sig själv va, när man drabbas av såna här konstiga grejer;-)

8 kommentarer:

  1. Det är klart att det är synd om dig nu! Man kan inte alltid bagatellisera sig själv och tänka som så att det finns de som har det värre (jag är precis likadan), känns någonting jobbigt så är det så och då är det synd om!

    Krya på dig nu!

    Stora kramen!

    SvaraRadera
  2. Usch det låter jättejobbigt! Hoppas du blir bra snart! Ta ett glas vin, det kanske snurrar allt till rätta. ;)

    SvaraRadera
  3. Bra att du kollar upp det i alla fall! Krya på dig.
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Det är jobbigt o man fpr tycka synd om sej själv! Vad bra att du varit hos läkare nästan bättre att någon annan fattar beslut åt en ibland o säger att nu är du hemma! Vila nu fina du Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Det låter lite som när jag fick veta att jag har Struma. Hade ständig yrsel, kände av ett fyllerus varje dag. När jag kom till läkaren så frågade han en massa. När provsvaren kom så visades det sig att jag hade Struma, min mor har det med.
    Sen dess har jag ätit medicin & mår bättre. Men det tar länge innan medicinen verkar & kroppen ställer in sig på doseringen.
    När jag är på "hemmaplan" mår jag bäst. Så fort jag reser bort (t.ex Göteborg) så får jag ständig yrsel i 24 timmar.
    Hoppas du får veta provsvaren snart. Krya på dig.<3

    SvaraRadera
  6. Förstår att det är urtrist att ligga still. Lyssna på ljudböcker kanske vore nåt. Krya på dig!! // Annica

    SvaraRadera
  7. Var duktig nu och lyd doktorn! Skönt om du fått en läkare som känns bra och du känner att du kan lita på, hoppas du får svar på dina prover snart så man kan utesluta eller behandla en ev diagnos.
    Massor med krya-kramar till dig!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!