fredag 8 november 2013

Har ni sovit gott?

Ännu en ledig fredag för mej! Känns väldigt bra att få vara hemma så här en dag och rå om mina grabbar! Lyxkänsla på någotvis och jag njuter hela tiden! (Fick en fråga igår om jag hade mina grabbar hemma när jag var ledig eller om jag "passade" på att bara njuta och vara själv hemma? Amen så klart att jag har dem hemma. Det skulle inte finnas på kartan att dom inte skulle få vara hemma. Vi träffas ju alldeles för lite som vi gör redan, så detta är guldtid för mej och dom att umgås!!!)
Någon sovmorgon var det inte tal om och innan 6:30 vaknade grabbarna och skruvade på sig. Själv var jag som en död gris som varje morgon...
Har ni sovit bra? Det har inte jag... Som en kratta och det känns, känner mej som en påse hundskit... Vaknade upp med världens huvudvärk, en liten gnutta halsont och öronvärk. Va fasen är nu detta?? Men det hinner nog gå över, känns bättre redan nu när jag är inne på min kaffekopp nummero 2!
Någon som därimot har sovit gott är Alfred! Han är ju känd för att somna på alla olika vis och sett. Igår somnade han i soffan så här! Skönt! Tänk om man kunde vara så avslappnad och kunde somna på det viset;-)
Nu njuter vi i sängen med ett brus från bolibompa och grabbarna bygger koja i sängen och jag är irriterad för att dom far omkring i sängen... *host*!
Herreguud va skönt det är att vara ledig så här! Men det får inte bli för ofta för då njuter man inte lika mycket som jag just nu gör!!;-)

2 kommentarer:

  1. Haft en usel natt men en liten halvledsen kille med ont i magen ... o har nästan somnat som Alfred! Lite förvånad blir man ju varje gång man vaknar med bebis liggande vid bröstet sovande o inte har nån aning om när man somnat :)
    kram j.

    SvaraRadera
  2. Vi hade också alltid barnen hemma när vi var lediga från jobbet, de flesta av våra vänner tyckte att vu var jättekonstiga... Men varför lämna bort dom när man ändå är hemma? Som du säger, de var många timmar på dagis ändå.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!