onsdag 27 november 2013

Neeeeej, det kan inte vara sant?!?!?!?!

Står och begrundar mitt face i spegeln samtidigt som jag tvättar händerna. Jag stannar upp och drar fingrarna på mina hemska robusta ögonbrun som verkar blivit helt av glömda och hårstråna växer värre än ogräs... Tänker att jag absolut måste fixa dom nu ikväll!
Jag drar mitt finger och försöker rätta till dem, men stannar plötsligt upp. Drar ansiktet närmare spegeln. Vad fan är det jag ser? Neeeeej, det kan inte vara sant!?!?!?! Paniken växer!!!
Grå hårstrån har börjat växa i mina ögonbryn, ja ni hörde rätt. GRÅA! Nu lever inte skiten bara uppe på mitt huvud, nä nu har dom även börjat pluppa fram i ögonbrynen oxå.. Seriös, jag vet att detta må hända vara ett i-lands problem, men nej icke för mej...
Herre min tid, jag är ju för sjutton "bara" tjugo.... 33 år. Vart ska detta sluta? Kritvit innan 40 års ålder och med gråa häxstrån växande på hakan? PANIK!
Nähä bara att ta tjuren vid hornen och börja färga även ögonbrynen, fan va underbart... *skriker av ilska över dom där förbannade generna som jag lyckades ärva från mina kära föräldrar, muttermutter*
Och NEJ det var INTE bara ljusa hårstrån, jag rykte några och jajamen GRÅA var dom... *morr*

3 kommentarer:

  1. Haha, förlåt men jag sitter här och småfnissar bara för att jag känner igen mej. Jag är helt ok med att vara 34 år gammal, det är skönt, jag är tryggare i mej själv.
    Men.
    Man vill ju för sjutton inte att det SKA SYNAS!
    Kan trösta med att jag vet folk som fått sina första gråa innan 25.

    SvaraRadera
  2. Ha ha du är så rolig! Jag har inte ett enda grått strå på huvudet än, precis vad du ville veta va? ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!