tisdag 19 november 2013

När det kryper i kroppen...

Jag ligger här och stirrar upp i taket... Att vara sjuk är fan inte roligt, men det visst jag ju redan.
Det kryper i min kropp samtidigt som jag så klart inte kan gå upp. Konstig känsla det där...
Jag har sovit hela dagen, som en klubbad säl. Drömt mardrömmar och hela sängen har gungat...
Jag hatar verkligen när jag inget kan göra. Inte ens hämta hem mina barn från skola och förskolan, inte köra bil, inte skjutsa, hämta och lämna. Inte fixa med kvällsmaten, inte ta hand om det där gigantiska tvättberget. Jag gillar det inte.Men vilken underbart tur att man har så många härliga människor omkring sig som kan hjälpa oss! Fick skjuts av en Veronica till vårdcentralen i förmiddags, svärmor hämtade barnen på förskolan, mamma skjutsade Alfred på gympan och Jonas får helt plötsligt leka mej....
Det är svårt att bara ligga här rakt upp och ner och inget göra, när man är så van att alltid fixa och greja med allting annars..
2 dagar på raken har vi fått tomtegröt på "rulle" som Jonas fixat! Barnen tittade lite undrande och undrade om vi skulle äta gröt även ikväll (som desstom hade blivit bränd i kastrullen och som dessutom smakade BRÄNT! Men jag åt för jag var hungrig som en varg!) Ja så får det bli när jag är sjuk och Jonas gör sitt absolut bästa! Om jag nu blir sjuk i 2 veckor, så tja då får vi väl äta tomtegröt på rulle, fast jag avstår gärna från det brända...;-) Men han lär sig nog för varje dag som går att inte bränna vid den när han värmer upp den! *fniss*
*viskar* Det är bra att vara sjuk så här egentligen, för då ser dom här hemma hur mycket jag egentligen gör utan att dom ens märker det. Som att bara ha rena kalsonger i garderoben, mat på bordet och att det finns mat i kylen och det är städat!
Nu ska jag luta mej tillbaka igen och försöka fokusera på en bra film! Nja för fotboll vettetusan om jag är så intresserad av just ikväll... Jag låter andra se på det och glädjas och hoppas på att Sverige vinner matchen!
Tuuuusen tack för alla krya på mej hälsningar, det värmer i hela kroppen!!
Imorgon hoppas jag att jag vaknar upp och allt det snurriga är borta! Puts veck! Är bokstäverna inte där dom borde vara i inläggen och det är felstavat. Så skyller jag på det ständiga gunget i huvudet och att jag ser en gnutta konstigt...

6 kommentarer:

  1. haha... här åker mannen till första bästa pizzeria eller restaurang när inte jag lagar maten, så jag misstänker att det blir en hel del köpmat den kommande veckan...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. En krya på dig kram kommer här :)
    kram j.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig.

    Han får värma gröten i mikron istället
    så bränns den iaf inte

    /Annika K

    SvaraRadera
  4. Krya på dig <3
    //Frida

    SvaraRadera
  5. Krya på dig, din stackare!
    Typiskt att inte kunna njuta av säng/soffläge när man är ordinerad det, utan ligger och stressar upp sig över allt man inte kan göra. Jag vet precis hur det känns!

    Om du orkar kan du ju surfa efter julklappar. Till dig alltså ;-)
    Eller planera något annat som går att göra i mysläge. Du kanske kan beställa hem "min första kokbok" eller något till övriga familjen?! ;-)

    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Hälsa Jonas att micron är bra till tomtegröt ;-)
    Hoppas verkligen att du mår bättre i dag,
    Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!