lördag 9 november 2013

En lång väntan...

Vaknade innan självaste tuppfan själv... Att det ska vara så svårt att sova på lördagar när man får? Blir så trött, med tanke på att jag är som en död sill på veckorna när jag måste upp...
Träning för Douglas i ottan, regnet piskar på rutan, vi är 4 rastlösa själar som går på varandra här hemma och det känns som om denna dagen är en lång väntan. Men jag vet inte på vad?
Vi borde hitta på något? Men samtidigt så orkar jag inte. På ett sett är det skönt att bara vara, men på ett sett väldigt stressande att inte göra ett skit när man är van att ständigt ha häcken full...
Så vad denna oplanerade lördagen har att ge, ja det får vi se! Kanske lite pyssel, ja för jag pallar inte att dra iväg och göra något med dem. Nej inte efter gårdagen, när dom inte skötte sig något vidare. Tror inte att mina nerver pallar det. Risken är att mina nerver kommer att krypa ur min kropp och lämna mej helt själv på skakiga ben och det är ju inte så kul kanske;-)
Nähä, bästa att stänga ner. För nu är det 3:e världskriget på övervåningen... *suuuuuuuuuuuck*
En fråga bara så här mitt på lördagen! Bråkar 3 pojkar mer än vad 3 flickor gör? Enligt min tro så är det så. Det är typ slagsmål var och varannan minut. Så kan det det väl knappt vara mellan 3 flickor??? Eller? För visst bråkar killar mer med knytnävarna än vad tjejer gör? (Ja alltså jag är uppväxt själv med en bror som är 3 år äldre än mej, så jag har liksom inte någon riktig koll på det här med att bråka med en syster.. Vi, jag och min bror var ständigt i bråk med varandra, JÄMT (och kan vara ännu i vuxen ålder) och slogs ALLTID så hårtussarna rök... (Ja alltså vi slåss inte idag;-)) Men vi kan käfta, men det går sedan över på 5 sekunder när han blir lite mer vuxen än jag och säger att vi ska ge oss;-) Så jag har liksom gått den "hårda" skolan genom min uppväxt med att ständigt vara den retandes lilla lillasystern som ständigt fått fruktansvärt hårda slag på min arma kropp. Tur att man är/var tålig;-))

4 kommentarer:

  1. Jag och min syster va ju bara 2 flickor, 2,5 år mellan oss och vi bråkade så hårtussar rök och vi slogs så vi fick blåmärken och nångång bet man den andra. Så flickor kan bråka duktigt dom också även om det säkert är lite hårdare tag när pojkar bråkar.
    Här hemma har vi en pojke och en flicka med 2 år emellan och trots att lilla bara är snart 2 år och den stora 4 så bråkar dom hela tiden och flickan har tom börjat bita sin bror nu när hon inte får som hon vill.¨
    Så det råder stor syskonkärlek hos oss också och ibland vet man inte hur man ska göra för att få dom att sluta

    SvaraRadera
  2. Jag har ju två yngre bröder och jag bråkade väldigt mycket med dom även om det var dom två själva som stod för de flesta fighterna.
    Mina barn slåss ju osm hund och katt nu. Nova är väääääldigt retlig mot viggo som svarar med en smäll när tålamodet tagit slut. Sen är det igång.
    Jag får för mej att tjejer är mer retliga, pipiga men kan slåss de också.
    Killar är mer busiga med varandra tills det tillslut mynnar ut till ett världskrig där igen ger sej.
    Men det är bara min egen teori.
    Di där små barna alltså... Hewwegu, en blir ju gråhårig! ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jodå, tjejer kan slåss!!! Och retas... och skrika... och...
    Vilka härliga bilder på er!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det kan nog kännas så. Men det är nog bara hårdare tag. Storasyster här hemma nöjdes när lillebror va liten och inte sa ifrån. Men DET gör han nu. Han slår tillbaka! Storasyster är mer retig och tetig... Tänk om man hade sluppit allt syskonbråk...
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!