måndag 25 november 2013

Prins hertig av Bokgatan...

Klockan 22 igår kväll såg det ut så här hemma... Lilla prins hertige av Bokgatan var åter hemma och befallde sin far envist att sätta på hans krokodiltofflor...
Klockan 22:30 låg han i mellan oss och sjöng Solen skiner himlen är blå och mitt i sången utbrister han: -Men mamma, vi har ju inga bananer hemma...
Sedan vänder han sig snabbt om till Jonas, tittar in i hans ögon och säger: -Åh pappa, jag litar verkligen på dej och du litar på mej!
Lilla underbara skitunge, så lillgammal och så bestämmande... Tur att han litar på sin far och att jag förknippas med mat... *muttermutter*
När jag låg och vred och vände mej runt tolv inatt och inte kunde sova, var han oxå vaken och jag hörde hur han smaskade som en liten fisk... Ingen aning om när han somnade inatt?
Kan lova att han inte är lika pigg nu, nä nu sover prins hertig av Bokgatan sött i min säng!
Jag funderar starkt på att sälja huset och flytta till etta med stort kök... Jo alltså, våra kids sover ändå inte i sina rum och att vara på sina rum verkar vara rena pesten. För ja jämt ska dom vara där vi är, och så klart får dom det. Men man kan tycka att dom skulle tycka det vore liiiite kul att vara på sina rum och leka med alla sina miljoner leksaker, men icke...
Douglas har numera flyttat ner och i helgen byggde han en koja under trappan som han numera sover och tillbringar sin vakna tid i. Så tja varför inte sparar en hel jäkla massa tusenlappar som slängs iväg på boende, elkostnad och allt vad ett hus innebär och flytta in i en stor etta med stort kök för en billig peng?" Dock bör det ju finnas en trappa mitt i lägenheten där boysen kan bygga sin koja och sova i!
Ja för sover dom inte i kojan, så sover dom hos oss... Inatt var det trååångt i sängen och det konstiga är att alla barnen måste ligga i min säng, på mej och kila in sina små tår lite var stans på min kropp, medans Jonas sover helt själv i sin säng. Konstigt det där....
Nu sover jag dock skönt ändå och hur som helst, men det är ju inte konstigt att man ständigt har ont i ryggen;-)
Men visst ser det mysigt ut där Douglas sover? Kanske ska jag ta mitt täcke och kudde och krypa ner där ikväll?;-) Risken är väl kanske att när jag vaknar imorgon bitti slå huvudet i trappan och får en gigantisk bula;-)

1 kommentar:

  1. Hade varit kul se grabbarnas reaktion om du sov i kojan =)
    Du får sova med hjälm på & undvika bulor =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!