söndag 14 juni 2015

Födelsedag x2!

Igår stundade ännu ett födelsedagskalas! Den här gången för kussarna Elvis och Eddie! Precis lika gamla som Douglas och Alfred, så de har hängt ihop mycket och går så också i samma klasser! De sötaste kusinerna! Så härligt att man har dem på så nära håll att det alltid känner sig välkomna hit, samtidigt som jag vet att deras dörrar också alltid står öppna för våra grabbar!
Vad ger man till barn som har allt och som typ inte önskar sig något? Svinsvårt ju och ett verkliget stort i:landsproblem...
Men vi gav dem en överraskningsresa! Killarna ska få följa med vår familj på en heldag i sommar på en hemlig resa någonstans! Spännande!;-)
 Familjen på både Johannas och Nickes sida! <3
 Så klart fick vi lov att tittat lite på de härliga bröllopet! Så fina och det verkar verkligen som om de där 2 fick sitt bröllop så som de ville!
 Vi blev bjudna på supersmarrig smörgåstårta och vin! Herejösses, jag åt som om jag aldrig hade sett mat förr.. Åt nog för hela veckans ranson av kolhydrater...;-) Men är det kalas, så är det!
 Som sagt, vi tittade liiiite på det kungliga bröllopet.. Typ vi tittade väääldigt mycket enligt min käre bror som var vansinnig på oss för att vi fick lov att ha på den där TV:n;-)
Dessa 3 damer är verkligen djupt försjunkna i bröllopet! *haha*
 Tårta och sång! Wow vilken tårta Johanna hade bakat! Jag tror jag ska frångå min vanliga tårta som jag brukar göra på midsommar och istället baka denna!? Men jag vet att det förmodligen inte kommer att gillas av 2 av herran i vårt sällskap, men lite får man väl ändra? Eller vad säger ni Berg och Per?;-)
 Ha ha, jag älskar verkligen Eddies galna blick när han ska blåsa ut ljusen! Underbart galen i blicken! Och klarade blåsa ut ljusen det gjorde han, på de andra försöket!

 Som sagt, denna tårta! Alltså jag döööör va god den var! Så där krispig och seg med fluff i! MUMS!!!
De 7 kussarna! JA vi är många pojkar på båda hållen i släkten! Både hit och dit! De där pojkspermierna verkar vara grymt snabba i vårt släkte på alla olika håll och kanter i det där släktträdet hit och dit;-)
 Och så tittade vi ännu mer på bröllopet! Fantastiskt vackert! Men som sagt, min käre bror var vansinnig på oss när vi satt och glodde på dumburken;-)
Glömde ju ta ett kort... Men ni vet, det sägs ju att vår genaration och våra kids generation är så inne i den där mobila världen och jämt sitter och tittar på sina telefoner.. Alltså jag skrattade högt när dom äldre 50-65 års bordet satt. De satt med varsin mobiltelefon i handen och stirrade ner på sin hand, med sina glasögon på sina nästippar... Så som sagt, de äldre är inte ett dugg bättre än oss "yngre", de är precis lika mycket uppkopplade som oss!;-)
 Kvällen kom och det var dags för grabbarna att krypa till kojs! Så mysigt med kusinmys! Alfred somnade i alla fall, det gör han alltid.. Han hade nog gärna somnat vid 21 om han hade fått!;-)
 Min kära lilla mamma och jag! De sägs att vi är så grymt lika och jag har alltid fått frågan om vi är syskon... Vissa kort sedan hon är ung så ser till och med jag likheterna mellan oss, men inte nu väl? Så lika är vi väl inte? Kanske för att jag just nu har världens rundaste ansikte och hon smalt ansikte?
Så kom då kvällen, eller nja natten... Klockan 00 var det dags för oss att tacka och gå hem! De spöregnade, men som tur var fick vi skjuts hem! Ja alltså pappan i huset stannade kvar, så det var bara jag och grabbarna som var ordentliga och gick hem och lade oss... Ja alltså, nu brukar det ju vara så att det är Jonas som annars är ordentlig och jag den som annars stänger stället. Men plötsligt händer det!;-) Och desutom mår han nog som han förjänar idag.. Ingen frukost och är ute och går redan.. ;-)
I alla fall så skulle vår lilla tonåring se på film inatt...Så där sitter jag på toa, medans han fixar och grejar med datorn!
Alltså jag älskar verkligen vår familj! Vi är verkligen så öppna! Ingen bryr sig liksom att där sitter jag och bajsar med dörren öppen och där sitter Douglas på golvet och fixar med sin dator!
Kör ni öppna dörrar hemma?
Klockan 9 vaknade jag, nästan först i familjen... Den här lilla minitonåringen Fabian fick jag väcka efter 9:30, för då var det dags för frukost! Jag tror minsann att kidsen börjar ta sommarlov redan nu! Ja eller i alla fall förbereder sig på det med sena kvällar och låååånga sovmornar!;-)

Tuuuuusen och åter tuuuusen tack  Johanna, Nicke, Elvis och Eddie för en mycket TREVLIG kalas!!

1 kommentar:

  1. Jag har ju liiiite mer rynkor än dig oxå;-) Puss/mamsen

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!