lördag 7 juli 2012

Så nöjda!!!

Äntligen är köket klart efter flera månader av planering, inköp och beställningar!
Igår kväll stod det helt klart (nästan, ska försöka få upp vinställ, tv, hylla och andra smågrejer;-)) och så här ser det ut nu! Vill ni se hur det såg ut innan?  Klicka då HÄR....
Det blev en helt annan rymd i köket med det stora barbodet, den lilla läshörnan och den egen mat delen!
Sydde även om ett par gamla gardiner som jag hade liggandes i garderoben! Så de blev även svart/vita stället för gröna!;-)
Ett nytt vitt STORT köksbord står på vår inköpslista! Tycker om detta bordet mycket, men vi behöver ett större och så vill jag ha ett vitt! Mmm jag vet jag blir aldrig nöjd;-) *fniss*
Och den fina dekoren är på plats! Till en början lite pillig, men sen fick jag in den rätta tatchen och då var det bara att köra på!;-)
 Och vår utsikt från vårt matbord, hallen som oxå har fått sig en lite make over... Och nej, jag är fortfarande inte klar med räcket uppe... Fy på mej...
Och vi är sååå nöjda med resultatet! Det riktigt kliar i mina fingrar nu att sätta tänderna i övervåningen;-) Men den är sååå svårmöblerad så jag ska ta hjälp av min vän Hanna! Hon brukar ha massor av roliga och bra ideér!

Inköpslista:
Kökstolar: Mio
Barstolar: Ikea
Barbord: Strömslund
Köksbord: Köpt av kompisar för en billig peng
Lampor: Clas Ohlson
Dekor: Unik Dekor
Allt annat: Hade och hittat här hemma;-)!

7 kommentarer:

  1. Det blev superbra! Bra jobbat :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt!!! :-)

    Men gjorde ni er av med de fina röda stolarna? Inte såå längesen du målade dem va? *Funderar*

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Görsnyggt! Duktiga ni är.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Superfint!! Riktigt bra blev det!! Var kommer er fåtölj från och vad kostade den? Vi har två Ikea som jag gärna hade nytt ut mot något liknande, men alla jag kika tpå kostar 10000:- och det är jag inte riktigt beredd att ge för en fåtölj.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Fåtöljen o pallen kommer från swedese och är en lamino.. Tror att palleno fotöljen går på runt 13 000 ihop... Mmm MYCKET pengar är det, men dom är både snygga och VÄLDIGT sköna!!
      Kraaam k

      Radera
  5. Vad fint ni gjort! Är du fortfarande ute efter världskarta till väggen i matrummet? Finns här: http://www.vaggdekor.se/Produkt/Geografi/Geografi/V%C3%A4rldskarta/
    Största är 55*100, kanske för litet?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!