onsdag 11 juli 2012

Bondens surdegsbröd!

Jag försöker undvika bröd i den mån det går... Onödiga kolhydrater som ligger i min mage och bubblar... Ja att jag äter annan skit just nu det ska vi prata tyst om...
Men så ibland kan jag få ett enormt sug efter just mjukt börd... Man måste äta olik kost för att inte helt lacka ur och finn crisp är goda, men dom har jag lessnat en gnutta på...
Så åt jag detta brödet hemma hos Camilla förra veckan och blev helt såld... Ett danskt surdegsbröd från Fazer! En skiva med tex skinka, keso, avokado och tomat. Mums för det! Kan verkligen rekomenderas!
Om det är nyttigt? Har faktiskt inte det blekaste, men det kändes som det och jag är den kassaste människan på jorden att läsa ut såna där tabeller på hur bra och nyttigt det är... Men jag vet att det iallafall är bra mycket bättre att äta denna skivan bröd än en vit frallebulle till frukost;-)!
Så mitt tips till er som vill ha ett saftigt gott surdegsbröd, köp Bondens surdegsbröd!;-)
(Har till och med fått Jonas att gilla detta brödet och han är kungen av kungarna på att äta macka.. Så jo då det finns hopp att han kan bli en nyttig människa oxå;-))

4 kommentarer:

  1. Ska testa!
    Tack för tipset :-)
    Ha en mysig dag
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Det ska ja testa, såg riktigt gott ut:) kram

    SvaraRadera
  3. Åh visst är det gött!
    Känner mig svullen så in i vassen idag... fya

    SvaraRadera
  4. Mackor är det bästa som finns!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!