söndag 27 maj 2012

Vart är du motivationen???

Jag som varit stenhård motiverad till min kost sedan augusti förra året har tappat bort det helt... Puts väck är den och hur mycket jag än kämpar för att få tillbaka den så går det inte... Karaktären och motivationen har försvunnit helt och jag börjar nästan bli lite irriterad på mej själv när jag hela tiden unnar mej i allt mumsande...
Det började med att jag skulle få unna mej lite då och då... Nu unnar jag mej både fredag, lördag och söndag i alla möjliga godsaker... Nu måste jag åter igen försöka hitta den där motivationen för de går inte längre... Nej för nu har vågen börjat ticka uppåt igen... Jag vågar knappt erkänna det, men jag gör det ändå och får skämmas... *svettas och skäms* 3 kg plus sedan jag nådde mitt mål i början av april... Fan rent ut sagt... 3 jäkla kilo som har etsat sig fast åter igen på min kropp....
Dock har jag faktiskt inte tappat motivationen och karaktären över min träning... Nepp jag tränar fortfarande 3-5 gånger i veckan och jag älskar det! Alla former av träning, allt från styrketräning, löpning, PW och CT!!!
Imorgon börjar allvaret igen och nu ska här uteslutat kolhydrater och socker! Nu ska dessa 3 kilo booooort (igen) och dom ska fanken inte på min kropp igen, så de så!;-)
Fast ibland är det klart att man måste få unna sig, fast inte varje helg á 3 dagar... Nepp max en dag per vecka och då bara till en viss gräns av gottigheter!
Så snälla motivation kom tillbaka nuuuu, jag behöver dej!!

By the way... Bilden har inget med detta inlägg att göra...Duktiga Douglas tog detta vackra foto ute hos mamma tidigare idag!;-)

11 kommentarer:

  1. Ibland försvinner motivationen, men hen kommer snart tbx.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Du har varit så enormt duktig! Motivationen kommer säkerligen tillbaka tids nog.
    Vilken fantastiskt fin sommarbild på dej!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är det så... Jag känner igen det. Jag är just nu inne i en liten motivationssvacka, vad gäller träningen.
    Kosten har jag aldrig haft någon större ordning på tyvärr... :-P Så jag avundas dig som lyckades äta så bra så länge!

    Du kommer klara det! Fokusera, Karro!!! :-))

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Samma här.
    Det är "fest" flera dagar i veckan.
    Nej Karro, nu skärper vi oss va?
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vilket fint foto på dig!!
    De är nog svårare med den där motivationen på sommaren, men du kommer klara de:)

    SvaraRadera
  6. Jättefint foto!
    Tyvärr är det väl så att motivationen går upp och ner. Det är en sak att gå ner i vikt, och en annan att behålla den. Men du är super så jag är övertygad om att du hittar tillbaka igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Ett skepp kommer lastat med motivation. Heja dig :) Ibland är det lätt att trilla tillbaka i gamla vanor, men man får kämpa och bita i det sura äpplet för att ta sig tillbaka på banan. You can do it! Kram

    SvaraRadera
  8. samma här...vet inte vad det är med mig, visst tränar jag men vaffan, hur äter jag?? inte bra.
    säger som ting - nu skärper vi oss! om 2-3 veckor är kilona borta

    SvaraRadera
  9. Heja heja!! Hoppas du hittar din motivation / har hittat :)
    Vilken bra blogg du har, är inne emellanåt o läser! Idag var det för att peppa mig själv, mitt herbalife har näml kommit..så heja även mig :)
    Ha en fin dag! Kram på dig!! Karin

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!