torsdag 31 maj 2012

Att byta undertråd?!

I förmiddags började jag sy kuddfodral till soffan, de nyplaserade fåtöljerna och nu är jag inne på sovrummets kuddar;-) Har hittat massor av gamla gardiner som har fått agerat kuddtyg;-)
Jag har en huvudvärk från helvete och jag är såååå djupt tacksam att mina gossar för en gång skull håller ihop och är sams så jag kan få sitta här och sy och vara lite i mina egna tankar! Huvudvärken kommer från min hemska rygg som jag inte skött så bra på sistånde:/ Så synden straffar sig själv...
Just nu pausar jag för att jag kan inte få upp undertråden... *Jag sliter mitt hår och andas i en papperspåse... *Gaaaaa, hur i all världen ska jag få upp den så att jag kan fortsätta sy? Alltså oteknisk är jag, men inte så oteknisk. De är ju faktiskt min egen masin och jag har gjort detta sååå många gånger förr, men just nu funkar det inte.....
Jag fick hjälp med en söm av mellan herr Grunditz... Han kröp under bordet och tryckte allt han kunde på pedalen, vilket resulterade i denna sömmen... Men orka sprätta liksom? Nepp så nu får den se ut så... *fniss* De får liksom bli hans avtryck på dessa kuddar;-)!

2 kommentarer:

  1. Oj då... Hehe! Hoppas verkligen du lyckades "fiska rätt" till slut. Frustrerande är bara förnamnet. Kanske det är därför jag (omedvetet?) väljer att inte sy? :-D

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja men det var ju en kär liten signatur som är trevlig när han blir äldre :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!