torsdag 24 maj 2012

Hjälp oss hjälp!!

Nu mina kära vänner måste ni hjälpa mej!
Min svärmor kom precis förbi här.. Hon var alldels förskrossad...
Varje sommar kommer det tjernobylbarn hit till kommunen! Denna gången är de ett 30 tal barn mellan 8-15 år! När de kom hit till Sverige för några dagar sedan hade de inte ens byxor på sig... De lever i total fattigdom och har sjukdomar så att de kommer inte ens överleva sin 30 årsdag...
Det gör ont i hjärtat när min svärmor berättade om dessa barn, dessa söta sjuka barn...
De äger inget och då menar jag verkligen I.N.G.E.T.... De äger inga leksaker och knappt några kläder....
Så nu vill jag att ni ska hjälpa mej att samla ihop kläder, leksaker och andra saker som barn gillar! Ni kan lämna det här hos mej och så lämnar jag sen det vidare till min svärmor som åker ut till dessa barn! Barnen kommer att bli glada över allt de får, de kan jag lova er! De barnen bryr sig inte ett dugg om det är 10 år gamla byxor som de har på sig eller inte som vissa barn idag här i Sverige gör...
Hjälp oss hjälpa!!
Vill ni veta vart jag bor eller vill ni veta mer så kan ni kontakta mej på karolinjohansson85@hotmail.com

7 kommentarer:

  1. hade jag bott närmare hade jag kommit med ett lass på stört! det ska du veta!

    SvaraRadera
  2. Vart exakt bor du ?? och hur länge är de här ??

    SvaraRadera
  3. Jag och syrran sänder det via posten i paket. Syrran får ha koll på vart det ska sänds osv.

    SvaraRadera
  4. Lisa: jag bor i skillingaryd o de kommer nog vara här i ca 2 veckor till!!!
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Åhh, önskar jag hade bott närmare för då hade jag gjort en storrensning bland alla kläder för jag vill så gärna ge kläder vi inte använder längre till någon som verkligen behöver dom. Men jag hoppas ni får ihop lite kläder och leksaker till barnen. Det gör så ont i hjärtat att veta hur dåligt många barn ute i världen har det. Kram

    SvaraRadera
  6. Åhh, önskar jag hade bott närmare för då hade jag gjort en storrensning bland alla kläder för jag vill så gärna ge kläder vi inte använder längre till någon som verkligen behöver dom. Men jag hoppas ni får ihop lite kläder och leksaker till barnen. Det gör så ont i hjärtat att veta hur dåligt många barn ute i världen har det. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!