söndag 20 maj 2012

Rens, fix och stora trosor....

I början av veckan skrev vi en lååång att göra lista inför långledigheten... Det är/var mycket som måste göras här hemma, allt från stora arbeten till små...
Kan säga att vi knappt har bockat av någon av våra punkter, så vad vi har gjort med denna långledighet det vette tusan?;-)
Idag la vi dock i en hög växel och fick massor gjort. Jag har rensar de här gröna hemska förrådet...
Så här såg det ut innan idag, plus lite värre med grejer och kläder överallt.... *suck*
Nu efter så där 5 timmars rens och släng ser det lite bättre ut... Dock skulle vi nog kunna slänga ännu mer... Men det är jag som har sååå svårt för att slita mej från gamla grejer... Om Jonas blir tokig på mej och mitt hamstrande? Ha ha JAAA!;-) Tex har jag nog skor till en hel by... Allt från början av -90 talet till nutid;-) Ja man vet ju aldrig, det kan ju vara bra att ha en dag?!;-)
Dessa grejer ska ut på blocket.... Även massor av barnkläder har rensats ut och som ska få pryda en liten go bebispojke... Om det känns jobbigt i mitt mammahjäta att göra sig av med alla bebis saker? JAAA, många tårar letade sig fram i mina ögon... *snyft* Tänk att jag aldrig kommer att ha en lite bebis till...
Men det finns myyyycket kläder kvar som behöver hitta nytt hem... Helt sjukt vad mycket kläder vi  har samlat på oss till grabbarna.. Ja så där ett HELT stort förråd med bara barnkläder...;-)
Jag hittade en låda med mina gamla gravid underkläder i... Varför har jag sparat dem? Ha ja det kan man verkligen undra? Nu är även dom stängda och ett minne blått... Men bara för att ni ska få skratta lite så här på söndagskvällen så bjussar jag på en bild med mina STORA gossiga mammatrosor fån 1800 frusit fast;-) *fniss* Vad jag gör för min? Ja de vet jag inte, trodde väl att jag såg cool ut;-)
Så nu kan ni sluta skratta;-)

7 kommentarer:

  1. snyggo!!! =) =) =)
    Gött å rensa, ska jag också fortsätta med...för det tycks vara ett evigt rensande...

    Fint väder verkar ni ha också?!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. *asg* Ihh... Läckerbit! ;)

    Duktigt ni rensat! Och nä.. Jag kan inte heller svara på varför man sparar som man gör. Nån gen från "grott-tiderna" kanske?

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. hahahahahah :D :D du är härlig!

    SvaraRadera
  4. ha ha ha... nä, det går faktiskt inte, ha ha ha...
    - jag tror de bor bäst i soptunnan jag med faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Haha karro du e ju för rolig xD!
    Fint det blev i förrådet då! Visst e det skönt när det är gjort, gäller som sagt bara att få tummen ur i göra det;)
    Håller tummarna för intervjuerna som kommer, lär gå jättebra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du är ju störtskön!!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Haha! Du är ju lika duktig som jag på att rota till det! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!