onsdag 30 maj 2012

Att träna med en gnutta halsont?

I slutet av förra veckan fick jag lite ont i halsen... De har fortsatt och jag är en gnutta förkyld och vääääldigt trött i kroppen... Trots det har jag masat mej iväg och tränat och det har gått skitbra på passen, men inte idag...
Sjukt omotiverad till att träna nu på morgonen satte jag på mej träningskläderna och brassade ner till gymmet... Väl där fick benen och ryggen jobba hårt och jag är alldels skakig i kroppen... Men motivationen till ett kul pass fanns inte där och inga roliga endorfiner kom och hälsade på i min kropp som det brukar... Kanske skulle jag ha lyssnat på kroppen och skitit i träningen idag och bara varit och tagit hand om mej själv? Men jag vill ju passa på att träna när jag kan och har tid för det...
Jag tänker att det inte är så jättefarligt att just styrketräna när man har en gnutta ont i halsen? De är väl värre att utföra något konditionsmässigt? Vad kan hända? Eller?
Jag tog det lugnt idag och svettades knappt...;-)

1 kommentar:

  1. Största risken med att träna med just halsont är att man kan åka på hjärtmuskelinflammation. INTE kul och KAN faktiskt vara rentav livsfarligt.

    Det handlar inte så mycket om styrketränings vs. kondition. All träning där du höjer pulsen och hjärtat får jobb hårdare kan öka risken. Tycker nog (om jag får vara lite moraltant) att du skulle tagit en lugn dag. Bättre det, än att bli dålig och inte kunna träna på ett par veckor (vilket är det som sker i "bästa fall" om man får hjärtmuskelinflammation). :-((

    Lyssna på kroppen och ta hand om dig! :-)
    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!