lördag 12 maj 2012

Ett barns funderingar....

I lördags på mammablogg-galan sjöng Camilla Håkansson en vacker sång för oss ur sitt ny utsläppta album Ett barns funderingar! En superduktig tjej som bland annat varit med i både Idol och Fame Factory!
Hennes röst är såå vacker och texten i låtarna är så fantastisk kloka så jag blir tårögd varje gång vi spelar dom här hemma!
Skivan har gått på repet sedan i söndags och jag kan snart texterna utantill;-)
Kan verkligen rekommendera er som inte har den; Köp den, både du och dina barn kommer att älska den!
Jag spelade En riktig vän (nr 10) för Jonas idag! Den förmedlar precis de orden jag känner för honom!
Och inte bara för honom, utan även för mina andra bästa vännerna som jag har i mitt liv! Ni vet vilka ni är....

          En vän en sån som du kan lita på
          någon som du kan berätta för precis hur du mår

          En vän en sån som du kan gråta för
          och som tröstar det är det vänner gör

          Du är min vän och jag älskar dig för allt du gör
          för mej utan att jag ber dig
          Du är min vän och jag vet att du alltid kommer
          finnas där för mej
          Allra mest när jag behöver dig som bäst

          En vän är ingen som du tävlar mot
          utan någon som gläds och inte ser dig dom ett hot
          En vän är någon som man skrattar med
          och någon som lyssnar och ler när du ler

          Du är min vän och jag älskar dig för allt du gör
          för mig utan att jag ber dig
          Du är min vän och jag vet att du alltid kommer
          finnas för mig
          Allra mest när jag behöver dig som bäst

          En vän sån som du kan lita på
          och som lyssnar det är det vänner gör

 
Jag och fina Camilla Håkansson!

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag tipsar vidare :-)
    Underbar text. Lyssnar på skivan på Spotify just nu.
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Tack underbara du!! Vilka rörande ord<3 Så fina barn ni har, hoppas du inte blir allt för trött på skivan om den redan är på repeat;) Stor Kram och trevligt att träffas

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara låtar! Lyssnar på Spotify om och om igen!
    Dessa låtar tröttnar man nog aldrig på.

    Tack för tipset!

    KRAM M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!