måndag 21 maj 2012

Ät bajs dag...

Alltså jag är fortfarande arg på de där jädrans kylskåpet som lyckades gå sönder precis nu när dessutom värmen kom...
Vi har levt som på 1700-talet här hemma idag. Ja bara: -Åh barn vill ni ha lite yoggi till mellis? Nähä nä vi hade visst inge kyl så ta ni varsin frukt och en torr riskaka istället och skölj ner med lite vatten... Öhh..
Vi har nu ikväll fått låna ett kylskåp av snällaste grannarna som nu pryder vårt garage! Så imorgon bitti väntar lyxfrulle för killarna. Yoggi med smör och pålägg på mackan;-)

Jo då och tvättmaskinen går nog oxå på sista versen som den låter.. Ät bajs säger jag bara...
Sen har liksom alla otursgrejer bara snurrat på idag.. Tex när jag ska gå ut från garaget fastnade liksom dörren på min häl och hela jäkla dörren flög av... Hur liksom? Ja det händer bara mej. Bajs...
Sen hällde jag ut den halvfysta grädden som jag skulle hälla i mitt kaffe... ÖVERALLT rann den där feta grädden... Och nej jag brukar inte dricka grädde i kaffe, men de var det enda som fanns...
Alfred avslutade med att hälla ut en STOR tallrik med yoggi över hela golvet och stolen... Jag blev en gnutta arg och på någotvis slängde iväg skeden så att yoggin bokstavligt talat ven genom hela köket...
Så denna dagen kan vi sammanfatta med.. Ät bajs dag...

Och nej det är inte som det ser ut... Jag äter inte bajs... Men efter en sån här bajs dag får man faktiskt unna sig en sked med jordnötssmör när sockersuget håller på att göra mej till en liten häxa...;-)

7 kommentarer:

  1. Jag har minskat ner drastiskt på sockerintaget och jag tycker jag är hungrig mest hela tiden.
    Min j-la tvättmaskin snurrar nog sitt sista varv nu skulle jag tro... Men då får jag mer plats i badrummet, försöker se något positivt med det. Elräkningen kanske minskar. Bara gäller det finns tider i tvättstugan. :(

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Gå och lägg dig nu och vakna till en bättre dag i morgon!! Det kan ju inte bli sämre ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. så störigt att allt fuckar sig! men du får tänka att det är materiella ting iallafall och de går alltid att lösa. kram!

    SvaraRadera
  4. Stackare!!
    Kan känna frustrationen ända hit :-/
    Hoppas på en bättre dag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nästan alla mina vitvaror + varmvattenberedare gick sönder inom en kort period. Inte kul när man ska ut med alla pengarna.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Jamen nu är oturen förbrukad, köp en triss! ;-)

    Visst är det knepigt att saker alltid ska envisas med att gå sönder när det passar som sämst? Vår spis har gått sönder, dels 20 minuter innan hela släkten kommer på julafton och dels dagen innan vi ska ha stor nyårsfest hemma...

    Kram och njut av er lyxfrulle i morgon!

    SvaraRadera
  7. Ojoj! Sött botar allt:)!
    Kram fina du!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!