tisdag 17 april 2012

Klippkort hos tandläkaren...

Imorse hade vi tid för Douglas hos tandläkaren... Det är nästan så att vi kan fixa oss ett klippkort där och de börjar känna igen familjen tajkon nu när vi invaderar deras väntrum;-)

Idag var det tandhygenisten som skulle checka läget på Douglas tansingar! Lite extra mycket flour på de sköra tänderna längst in och så en röntgen på det! Allt såg fint ut förutom att de nu såg att han bet ihop snett... Så förutom halvkassa tänder som behöver extra vård så blir det ett besök hos en speciallist i maj månad där det ska bestämmas om han ska få tandställing eller inte...

Är det inte det ena så är det de andra och jag tycker verkligen synd om honom som ständigt måste ligga i den där stolen och gapa minst en gång i månaden... Men han är såååå grymt duktig och klagar ingenting! Och när vi började samtala om en eventuell tandställning i framtiden så jublade han...*Fniss* Ja det är ju tur att han vill ha det, värre vore det om han inte ville... Bättre att fixa till "felen" nu, istället för att göra det när man är tonåring och så där lagomt kaxig och bära tandställning;-)

7 kommentarer:

  1. Själv gick jag hos tandregleringen från jag var 10 år ung och varje år sa de kom tillbaka nästa år och när jag gick i 9:an bestämde de att jag skulle ha tandställning, lagom roligt kan jag säga. (tog bort den 6 mån senare)

    SvaraRadera
  2. Brukar köra både mig och barnen under ett och samma besök hon hygienisten.

    Skönt att de finns och kan rätta till ev fel.

    SvaraRadera
  3. Inte kul med tandläkaren!!! :(
    Men han verkar ganska nöjd där han ligger trots allt :))

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Min Etta hade tandställning som hon fick ta ut lagom till skolavslutningen i nian.
    Hon blev sååå fin!

    SvaraRadera
  5. Skönt att tar det så lugnt och bra!
    Vi hade en kille i klassen som hade tandställning (räls). När han skulle hångla med en tjej med en likadan tandställning fastnade de i varandra... Hihi! :-D

    SvaraRadera
  6. Min lilla ska få tandställning, någon har verkligen inte prickat rätt när de kastat in tänderna i hennes mun.. och hon längtar o tjatar hela tiden!
    Den stora ligger också i farozonen pga underbett, inte kul däremot. Maken har gjort en sån där stor käkoperation där de sågar o flyttar käken så vi hoppas hon slipper :-(
    Skönt så länge han tycker det är "kul" i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Oh va duktig han e... :)

    Sv: Nä, det va inte kläder till galan. Till gårdagens festligheter!
    Kram kam

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!