onsdag 11 april 2012

Hur ska han klara sig?

Och jag?

Det har nu slagit mej rejält att min "lilla" bebis verkligen snart ska börjar på förskolan... Det närmar sig med stormsteg och jag känner först nu att jag verkligen skulle ha passat på att njuta mer under alla dessa år som jag varit hemma... Men det är ju lätt att vara efterklok;-)

Vi myser mest jag och den lille mammegrisen... Fick han så skulle han krypa in i min kropp och bosätta sig där;-)
Jag börjar faktiskt bli en gnutta nervös för hur det kommer att gå på inskolningen på förskolan... Ja för det är inte alltid bara positivt att skola in äldre barn... Nej egentligen tror jag att den "bästa" åldern för att skola in barn på föskolan är mellan 1-1½ år! Men det är vad jag själv tycker och har erfarenhet av;-)
När de blir äldre än 2 år som Fabian är så blir allt liksom så mycket mer medvetet och jobbigare, ja både för barn och mamma...

Ja herregud jag går redan och oroar mej för hur det ska gå på inskolningen och han har inte ens fått någon plats;-) Jag har på känn att det nog kommer bli måååånga tårar både från mor och son den dagen jag ska lämna honom helt själv...;-)

9 kommentarer:

  1. Det kommer gå JÄTTE bra även om det såklart blir en rejäl omställning för er båda !!
    Haha... jadu, kolla tv3 play, men glöm för guds skull inte att ha något att gömma dig bakom när det blir FÖR pinsamt ;)
    Kramar

    Ps, fick du min adress ?
    Min mail verkar ha levt sitt eget liv de senaste dagarna, för igår kväll fick jag 15 mail som hade kommit det senaste dygnet - alla på en gång !?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå jättebra! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Det kommer gå hur bra som helst och kännas bättre när han väl börjat! Kram!!

    SvaraRadera
  5. det är alltid lite svårt att släppa taget men det kommer gå jättebra ska du se! :)

    SvaraRadera
  6. Mmmmm... Så gossigt!! ❤

    SvaraRadera
  7. Det är aldrig lätt när stunden kommer. Jag har gråtit alla gånger barnen har inskolats.
    Det kommer att gå bra ska du se.
    Kramar ❤

    SvaraRadera
  8. Åååå... Vilken gosebild!
    Ja du.. Man önskade att man för alltid kunde få ha dem i knät å aldrig släppa taget. Men verkligheten vill något annat ;)
    Å ni fixar det säkert superbra. Å han kommer ha kul m massa kompisar å få utmaningar å massa annat. Men allt det där vet ju du ;)

    Separationsångest är jobbigt ❤

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!